torsdag 21 maj 2015

gick åt pipan

sist gick det åt pipan när jag försökte mig på dieten. fyra dagar gick det. men sen hände det någe så då smög sig kolhydraterna på och allt gick åt pipan.

men nu är jag på banan igen. fjärde dagen idag och jag har tappat 1,9 kilo trots att jag äter några små kolhydrater i form av äpple och päron. men jag försöker vara riktigt strikt.
men känner att en frukt på förmiddagen hinner förbrännas innan kvällen i alla fall.

jag ska till dietisten om två veckor ca och jag hoppas kunna vara riktigt strikt kommande månaden i alla fall. för nu är ju tanken att jag ska ta dom sista kilona och helst några till och när jag börjar tänka efter så är det ju dumt att inte vara strikt.
jag menar om jag är strikt och går ner tio kilo och sen slarvar i en månad så går jag upp 3-4 kilo igen och då när jag ska starta dieten igen så har jag genast ännu mer som ska bort.
så nu ska det vara strikt och det ska gå.
tio kilo ska bort minst.
och det sjuka i det hela är ju att jag vet att jag mår sämre i kroppen om jag äter kolisar men ändå gör jag det.
så nu tänker jag fokusera på att intala mig att jag mår skit av dom och se det som en allergi, för inte tusan skulle jag stoppa i mig nötter om jag hade nötallergi. ?
så nu kämpar jag.
cyklar ca 1-1,3 mil varje dag. tränar diverse övningar för mage och ben. står upp och jobbar och försöker gå omkring på jobbet så mycket som möjligt.
om en vecka är det dags att springa vårruset vilket känns sådär med tanke på att min kondition inte är super just nu.

men jag kämpar vidare. en vacker dag når jag nog mitt mål.

snart dags att lägga in lite före och efter bilder här på bloggen också.

jag tror jag ska sätta ett mål och det är att springa tjurruset i höst.
för om jag sätter det som mål och verkligen genomför det så kanske jag har en sporre att gå ner tills dess också.
sen har jag funderat över vad som kan vara en belöning ifall jag lyckas med att gå ner dom kilona jag tänkt. och det först blir att förlänga naglarna när jag gått ner fem kilo. så jag ska lägga undan 400 kr till de och se till så att det blir av .

jag va när på att göra i ordning mina naglar igår när jag och äldsta dottern hade egen tid i stan och shoppade. men det blev inte så för jag blev snål som vanligt när jag ska unna mig något.
däremot unnade jag mig en ny bh för 75 kr på rean och ett nytt armband.
bara för att pigga upp mig lite.,

nej. dags att jobba!

//Elin //

Inga kommentarer: