onsdag 22 april 2015

dag 3 på dieten.

tre kändes bra. vaknade lagom hungrig. drack mitt råa ägg med lite kaffe och kokosfett.
sen lite vitaminer.
och så iväg till dagis och jobb. lite lätt huvudverk idag tyvärr, men det ska man inte låta sig slås ner av. till frukost här på jobbet blev det omelett. mättar bra och är nyttigt.
idag ställde jag mig på vågen igen. och hade gått ner ett kilo, så totalt på tre dagar är minus 1,8 kg. det känns bra. då är man ju på rätt spår. jag hoppas det fortsätter så.
och hoppas att jag hinner gå ner 3 kg till de kommande 14 dagarna så jag kommer ner till målet inför dietist besöket. men går det så bra som det gjort nu så ska det ju inte va några problem.
jag hann med två st promenader igår. så stegräknaren slutade på 18500 steg.
idag kommer jag kanske inte hinna någon promenad , men förhoppningsvis så gör jag det. men ska på läkarbesök idag så blir inte riktigt som vanligt.

tredje dagen brukar vara jobbigast eftersom kroppen känner av bristen på kolhydrater ganska ordentligt och omställningen från att ha ätit kolhydrater till att inte äta det alls är ganska stor för kroppen. nu börjar förbränningen på fett och ketoner i stället vilket är bra, men då kan man bli lite yr och huvudverk, trött lättirreterad och ja alla möjliga biverkningar.
men det är ju för att man rensar ur alla gifter i kroppen som man får när man äter kolisar.
nu renar jag systemet helt enkelt så det är bara uthärda den här dagen och kanske morgondagen också sen brukar det snarare bli tvärtom , man får ett energipåslag och blir pigg vaken allert och glad.
så det ser jag ju fram i mot.

nu ska jag snart sluta på jobbet och åka till doktorn.
hoppas på bra resultat i morgon med och hoppas att energin kommer tillbaka !

//Elin//

Inga kommentarer: