måndag 20 april 2015

nystart !

nystart med nya löften och nya krav på mig själv.
idag startar jag igen. jag väger idag typ 84, eftersom vågen inte ville starta i morse så får jag uppdatera vikten i morgon.
jag va nere på 80,2 kg för några veckor sedan så nu blir et att vända detta och ta bort i alla fall fem kilo kommande tre veckor.
nu får det räcka med godsaker och dåliga motionsvanor.

så från idag kör jag en proteinvecka i 7-10 dagar. och dricker minst 2 liter vatten/dag.
sen blir det promenad på lunchrasterna på jobbet dom dagar det är fint väder och promenad på kvällarna hemma.
jag har en tid bokad med dietisten den 13 maj. och målet är då att jag ska väga under 80. jag vet att jag skrivit det förr men nu måste jag komma i mål. jag gick ju ner 10,2 kilo förra gången jag gick på denna diet på ca 1 månad så då borde jag väl klara detta målet på tre och en halv vecka. sen är det bara ett par kilo kvar till mitt slutmål och det borde jag ju då klara av innan 30 maj.

så vad ska jag göra.
jo
proteinvecka 7-10 dagar.
promenad på lunchen på jobbet och kvällarna hemma. , få ihop minst 15000 per dag. 10000 va mitt gamla mål.
samt att träna i alla fall ett par gånger i veckan med antingen jogging eller något puls pass.
inget godis, det är total förbud nu ett tag framåt. i alla fall strikt de här första 14 dagarna. sen får jag bestämma en dag där jag får äta vad jag vill och unna mig. inte så att det blir varoch varannan dag !

när jag gått ner fem kilo får jag klippa mitt hår, innan dess får jag bara låta det va oavsett hur långt det kommer att bli.
när jag nått mitt mål så ska jag fira det med något ordentligt för det har jag strävat efter så länge nu.


nu kör jag.... jobbit kommer det att bli men det ska gå och jag ska klara det ! heja heja!

Inga kommentarer: