tisdag 13 maj 2008

fasiken vad dagarna går fort !!

oj! det är redan onsdag, tycker inte ens veckan har börjat! men så är man redan i mitten. jag har typ inte hunnit med något. jo jag har städat och varit på sjukan och så. men det känns som om dagarna går snabbare nu på våren. idag är jag i alla fall lite piggare än jag va i måndags, känns som om jag borde satsa på att sova ut lite mer. i måndags gick jag och la mig nio på kvällen och sov garanterat halv tio. men igår va jag inte i säng förrän halv tolv igen !

just nu sitter jag och äter min frukost macka. och dricker lite kaffe.. är inte sugen på att äta i dag så det blri tvång. känns lite jobbigt kan jag säga. nu väger jag 83,9 kg så har nästan gått ner 54 kg. jag undrar hur mycket min kropp vill att jag skagå ner. för det är ju ändå kroppen som sätter stopp antar jag !
jag pratade med Malin i telefon igår och vi kom på små saker som man märker viktnedgången på. jag tillexempel märker att jag inte kommer i mot ratten med magen längre utan nu är det ca 15 cm tillgodo mellan ratt och mage och det va det inte förr. sen är det ju vid matbordet, man kommer närmre sin mat nu och spiller inte lika ofta i urringningen ! smidigheten, att man springer upp för en trappa i stället för att gå. eller att vissa saker går mycket lättare än dom gjort förr. att man inte blir blöt på magen när man diskar. små glädje ämnen i vardagen som man kanske inte riktigt tänker på utan bara tar för givet ! skoj är det !

idag ska jag till arbetsförmedlingen, mindre skoj! men tyvär ett måste. så det är väl bara att åka dit. jag ska va där under förmiddagen, inget tidsbokat ! och de är ju också lite skönt, slippa passa en tid, så jag tänkte satsa på mellan tio och halv elv, så just nu sitter jag och väntar på att duschvattnet ska bli varmt så att jag kan duscha. hundarna har redan fått en 20 minuters prommenad, och frukost så dom ligger nöjda och sover !

hoppas att det blir lite varmare idag än igår !
och att ni får en bra dag !

kram Elin !

Inga kommentarer: