tisdag 13 maj 2008

en orolig mamma

så igår va det måndag, och eftersom felicia visade lite tecken på försämring i balansen i helgen så hade jag i söndags bokat tid till barnjouren igen. orolig mamma som man är. vi skulle va där halv tio. det kändes ganska skönt att få det stödet av dom där inne i alla fall, att dom tar i mot så. och hasse tog förmiddagen ledigt också för att va med.
morgonen blev lite stressig eftersom hundarna skulle ut och ellen skulle till skolan. men vi kom i väg i tid och väl inne på sjukan så tog det ca en timma innan vi fick träffa doktorn. men det gjorde inget, vi satt och läste och spelade spel.
doktorn gjorde en massa undersökningar och kollade och pratade med felicia. sen gick han för att prata med neurologen. och kom tillbaka med beskdet att det kan bli lite sämre vissa dagar precis som med alla andra sjukdomar så går det upp och ner innan det blir bra ! och att det kunde ta hela sommaren innan det blir helt bra.jobbig tid framför oss. men det ska vi nog klara, blir ju som att ha ett litet barn igen, för hon kan ju slå sig när som helst så jag vågar inte riktigt släppa henne vart som helst, plus att hon måste ta det lugnt så det blir inget gungande och linbanande och studsmattor. vilken elak tråkig mamma jag är !

sen igår kväll så va jag så trött så klockan nio låg jag i sängen och halv tio sov jag säkert ! men inte va jag mycket piggare för det i morse. och idag på dagen har jag redan lyckats vila mig en halv timma. men å andra sidan så har jag varit ute på långis och och jag städat och fixat här hemma, tvättat två maskiner tvätt och hängt ut. hunnit massor faktiskt. felicia ska pröva att gå halva dagarna denna vecka för att se om det funkar bättre så hon inte blir lite slut som förra veckan. de långa dagarna ska hon gå halva och det korta får vi se hur det går med. jag hoppas att hon inte kommer missa så mycket i skolan. men hon ligger ju långt före i matten och allt annat tror jag hon ligger som hon ska !

nu har jag precis ätit en banan. den va inte så där jätte smaskig, men kroppen behöver ju lite mellis... til middag ska jag göra köttfärssås och spaghetti eller makaroner. det går snabbt och smidigt !

nej.... nu ska jag nog ta ett bloss och sen hitta på något !

kram och ha en trevlig dag !

Inga kommentarer: