tisdag 20 maj 2008

redan onsdag !

god morgon, har visst inte bloggat sen i måndags och nu är det redan onsdag. ibland skener visst tiden iväg. ja de har väl inte hänt så där jätte mycket. i måndags hade jag gräsklippar dag så då blev det fint i trädgården, även om man nästan kan tycka att det är dags igen på grund av att det regnat så mycket, det växer ju så det knakar. jag måste i alla fall köra trimmer i dikena, för där har jag inte tagit någon gång. men nu börjar i alla fall trädgården bli fin.
så de va måndagens nöjjen då jag även grovstädade speisen och alla bänkar och sånt i köket, det blev så fint, sen gick jag och la mig jätte tidigt, petri har ju jobbat natt nu söndag måndag och tisdag.
igår va jag till stan. jag va en sväng på sjukan och pratade med dietisten och så fikade jag med eva på sjukan. sen åkte vi ut till maxi och shoppade lite. ellen fyller ju år nästa vecka så jag passade på att börja med hennes paket. hittade lite fynd kläder som passar henne.
så hittade jag ett par trosor och en tunika till mig. jätte mysig tunika. den kostade 174 kr på rean och trosorna kostade 29 så det va billigt, lite klipp så där.
tyvär så hann jag inte hem innan petri åkte, han åkte två minuter innan jag kom. snyft, alltid skönt att åtminstånde få pussas hej då. men det hann vi inte. så nu på morgonen så kom han hem och väkte mig klockan fem. så sen dess har jag varit vaken. klockan är 6 nu och barnen ska inte gå upp än på 45 minuter. visserligen skönt att få en stund i sin ensamhet så här på morgonen! det behöver man ibland...

idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra. kanske ta och städa lite och så där. men jag har inga direkta mål med min dag. petri ska väl sova till i alla fall tolv ett tiden och barnen går ju i skolan till halv ett !

ja ja, jag kanske skriver senare och berättar om dagen förde med sig något skojjigt..

puss och kram och ha en bra dag !


Inga kommentarer: