söndag 18 maj 2008

oj vad snabbt helgen gick !

god morgon, här sitter jag nyvaken , slog upp mina stora blå första gången vid fem snåret och andra gången när petri kom och la sig vid sex. så då tänkte jag att det kunde va skönt för honom att få sova ensam i sängen så jag gick upp. nu är klockan tjugo i sju och jag sitter och pimplar i mig en god kopp kaffe. försöker vakna lite, somnade halv elva igår så jag borde vara ganska utvilad.

idag är det exakt på dagen 8 månader sen min operation och min totala viktminskning är 54,2 kilo.jag är otroligt nöjd måste jag säga. jag väger 83,5 kilo. det är ju inget om man titar på vad jag vägde från början. det konstigaste är att alla som ser mig tycker att det inte finns mycket att ta avkvar och undrar var jag ska ta de 18 sista kilon från. och lite så undrar väl jag med nu! jag vet inte. det kanske inte är så mycket när det sitter utspritt på kroppen. jag kollae i alla fall bmi tabellen på nätet och för att enbart räknas till de överviktiga så måste jag ner till 79, jag räknas fortfarande som fetma. och det tycker jag är sjukt. för såååå fet tycker jag inte att jag är längre. eller hur man nu ska säga... jag skulle helt enkelt ha varit längre. då hade jag varit enbart överviktig för länge sen !
BMI beräknas på personens längd och vikt och räknar på så sätt ut kilo kropps fett per kvadrat meter eller någe. fattar inte exakt det där !

idag, om det blir varmare ute tänkte jag försöka klippa gräset nu på förmiddagen, det har varit minus grader i natt. inget skönt alls, inte roligt för alla blommor ute heller! stackarna, jag hoppas det vänder nu och håller sig varmt för jag fryser som en hund.
barnen ska snart till skolan. dom sitter just nu och slappar vid teven. gott om tid kvar innan dom ska åka. skönt att de sällan behöver stressa. en timma räcker gottoch väl för dom att bli redo.

jag skriver kanske mer senare igen. om det finns någe intressant att tillägga.

kram på er allihopa !

1 kommentar:

Malin sa...

Hej!
Det är helt ok, jag har också en "dålig" tid just nu känner mig deppig och ful och äcklig liksom...så du behöver absolut inte känna att du är dålig på att höra av dig, för jag är ju lika dålig!
Helgen var helt sjuk rolig!!!! Plus att jag har kramat min dröm kille!!!!!!!!!!!!!Jag lever fortfarande med leende på läpparna och ett lycko rus i kroppen!!!! Plus att tjejerna från viktdropp är helt galna och roliga du måste hänga med och träffa dem nästa gång! Idag ska jag gå vårruset är dock förkyld med halsont:(
Vi hörs av vännen! Kram