torsdag 19 juni 2008

midsommarafton !


god morgon allihopa !
tänkte jag skulle skriva ett litet midsommar inlägg.....
idag är det ju som sagt va midsommar. med all
t va det för med sig! för oss blir det ju typ ingenting eftersom barnen är hos sina andra föräldrar och det känns ganksa meningslöst att fira utan dom. trist till och med, vi är ju inga personer som är glada i alkohol, så det blir en stillsam midsommar utan barnen och utan festligheter.... suck !
men jag vaknade i alla fall halv sju idag, solen skiner så det verkar som om regnet kanske kan hålla sig borta denna midsommaren. men det vet man ju aldrig, kan ju komma en skvätt eller två ! fniss!


igår skjutsade vi ellen och michelle till stan, hasse kom och hämtade felicia och ronja, och väl i stan så passade vi på att storhandla på willys och city gross. det va inte så mycket folk som vi hade väntat oss, vi tog det lugn som tusan. och storhandlade för nästan 2000 kr. vi fick väldigt mycket för dom pengarna... vi ska försöka vända vår ekonomi så vi får det bättr
e ställt, och då är det varje krona som räknas. och därför har vi beslutat att inte handla på vår lokala affär eftersom det kostar mer än det smakar, så det får bli mjölk och sånt där, allt annat i stan...

sen när vi kom hem så packade vi allt i portionsförpackningar och frös in det skulle dit, sen har vi lite torrprodukter står kvar på bordet efter som det ska ner i vår kökssoffa som måste fixas till först. och det ska petri göra så snart som möjligt ! denna månad klarar vi oss nog med den maten vi handlade och det känns jätte skönt... det är så trist att varje dag behöva fundera över vad man ska ha till mat och sen behöva åka till affären också...


just nu sitter jag och avnjuter en kopp kaffe. skla snart hoppa ner och elda och sen fixa i ordning mig, känner för att göra mig söt idag(om det går) . sen ska väl vovvarna få sin en prommenad och så tänkte jag faktiskt ta och springa ett varv med damsugaren nu på morgonen så man slipper ha hundhår över hela golvet... skönare att det är fint när dte är storhelg... sen ska jag försöka låta bli att städa, eftersom det är midsommar. tänkte se om ja
g kan övertala petri och tony och tonys tjej att vi hittar på något skoj ! vi får se om jag lyckas. jag skriver hur det går !


nu ska jag nog sätta fart! men jag skriver snart igen!

glad midsommar !
puss och kram !



Inga kommentarer: