lördag 30 augusti 2008

lördag !

hej !
idag är det lördag ! och barnen är hos sina andra föräldrar. här hemma händer det inte alls mycket. jag har fixat lite med allt som vi storhandlade igår, va på city gross efter vi lämnade barnen och handlade för 2000kr. så skönt att ha saker hemma igen. handlade ganska mycket kött och köttfärs i storpack och det ska ju packas i ordning i små påsar och läggas in och allt annat som ska in i skafferier och annat. så det pysslade jag med på förmiddagen.
sen la petri och jag på nya mattan, jag kunde ju inte göra det själv eftersom vi har ett svintungt tv rums bord i sten. men med hjälp så gick det ! efter det så har jag duschat och fixat till mig så nu är jag såååå snygg, eller inte. ha ha ! men jag är i alla fall i ordning gjord.
har lite tråkigt idag eftersom jag känner för att umgås men ingen av mina vänner verkar ha tid idag, så det blir nog att sitta hemma och vänta på att petri ska bli klar. han håller på och lagar sin moppe så att jag ska slippa skjutsa honom till jobbet denna veckan.
och det är ju jag tacksam för ! jag ska snart åka till affären och handla salladsgrejjer för jag tänkte göra feta ost sallad för det ville petri ha till middag idag, och vi orkade inte handla sallads grejjer i stan igår.

igår gick jag in i vecka 22 som gravid vilket innebär att det "bara" är 18 veckor kvar till beräknad förlossning, suck va de känns länge alltså ! men det kommer nog fortare än man vill sen... ha ha, det finns ju lite som ska hinnas innan dess. och allt som ska inhandlas innan dess. så jag behöver nog dom veckorna. vi ska ju ändra alla rummen och ta in all ved och fixa till det, åka till tippen med allt man ska rensa bort och måla om två rum. så nog finns det att fixa innan bebbeli kommer. sen ska ju allt inhadlas. jag har bara köpt de första plaggen. spjälsäng med tillbehör har jag ju men allt annat ska inhandlas. det kostar ju det med. så jag hoppas att vi får tag i begagnat, så om du som läser har något så säg till....

min kompis kristin skulle hört av sig för en timma sen om vi skulle ha fikat, men hon gjorde inte det så hon har nog fullt upp med sin kärlek. hon förlovade sig igår. skoj för henne. jag hoppas hon är lycklig, det är så sällan vi ses trots att vi bara har en mil i mellan oss. tyvär. trist när det blir så.... men men sånt är livet ! grattis till förlovningen i alla fall !
nu ska jag fixa lite och handla och de. men jag kanske skriver senare !

kram kram !

Inga kommentarer: