söndag 31 augusti 2008

söndagens stillhet!


svea








diesel




hej på er!


här sitter jag och bara tar det lugnt. ibland känns det som om det enda jag gör är att städa eller ta det lugnt. men lite annat finns det också !
idag har jag städat lite inför att barnen sk
a komma hem och domkommer om ca 2 timmar.
petri åkte precis och jobba, han jobbar söndag till tisdag natt så det är lite trist att behöva gå och lägga sig ensam. men man lär sig ju de med. och dessutom så blir det lite pengar av att han jobbar natt.
på tisdag ska jag till barnmorskan på extra kon
troll eftersom hon tyckte det va lite långt till nästa med tanke på mitt bäcken.
jag har visserligen bara ont när jag anstänger mig så jag lider ju inte massor av det. men det kan bli jobbigt vissa dagar det som
är bra är att när man får det så här tidigt så brukar det bero på hormoner och då finns det en möjlighet att det blir bättre periodvis och ibland går det till och med över sa hon !

söndagen har varit ganska lugn och stillsam så här långt. lite städning och matlagning, tagit en liten prommenad med vovvarna. inget speciellt så där... en helt ok söndag. i morgon ska barnen till sko
lan igen och på tisdag ska små damerna på höstvandring hela dagen mellan åtta och 16. det blir en lång dag, så jag ska göra pannkakor som matsäck till dom så att de klarar sig hela dagen. lång tid utan någon direkt middag när dom är vana vid att äta på ganska bestämda tider. men för en dag så borde det väl gå bra.

jag har tagit nya kort på min mage idag. det är så himla gulliigt när bebis magen växer, den enda gången i en kvinnas liv då man vill bli större. jag tycker magen är extremt liten om jag tittar på den uppifrån, men om jag fotar den så ser den ju i alla fall lite större ut. längtar tills det verkligen putar ordentligt ! så underbart...
jag har ju trots allt väntat på detta i tio år,
så jag ska väl njuta av varje sekund. men hormonerna är galna helt uppoch ner kan ju inte ens se city akuten utan att gråta. suck, man blir ju knasig !
längtar efter att få ut den lilla också. felicia längtar så hon blir galen hon har ju inget "riktigt" syskon så. och nu ska hon få ett. hon klappar magen och kramar om magen och pratar med den och säger god natt till den ! så det är så gulligt !
men innan bebbeli kommer så måste jag hinna klart med allt. så nu ska jag sätta fart med allt som ska göras denna vecka, så att vi kan åka till tippen med ett lass på onsdag eller torsdag. och så ska man
börja plocka upp datarummet och michelles rum, så att jag kan ta små tjejernas nästa gång dom åker till sina andra föräldrar. då kan man plocka omkring på deras saker. blir mycket att fixa. men jag ska väl hinna det på en helg. petri får hjälpa lite !!! om inte någon annan snäll människa kommer och hjälper mig !


nu ska jag ta min eftermiddags kopp kaffe och njuta av den. och invänta barnen. kanske ta en liten kortis med vovvarna
. dom behöver ju också komma ut. annars ska jag nog inte göra så mycket idag ! men jag kanske skriver igen i morgon !

här kommer magfotot.
och fotot på min nya matta som jag berättade om igårdagens inlägg här på bloggen.
puss !

Inga kommentarer: