lördag 6 september 2008

bad,regn och pizza.....

god morgon!
söndag morgon och en dimmig morgon. jag har faktiskt sovit ganska bra, med tanke på att petri inte är hemma så borde jag inte sovit så bra. men jag antar att jag blivit mer van nu eftersom han arbetar natt och varit borta mycket till finland nu senare tid. vi pratade en snabbis på telefon igår. det kostar massor att ringa så man kan inte prata länge. han skulle antingen komma hem måndag morgon eller onsdag morgon. kan ju även bli måndag kväll. saknar massor.....
begravningen hade gått bra i alla fall och det gick väldigt lugnt till sa han. skönt det. men så jobbigt för dom allihopa !

jag tyckte att barnen och jag behövde fördriva lite tid eftersom det blir långrandigt att sitta hemma och allra helst när man saknar någon, och barnen skulle ju inte hittat på något eftersom det regnade också... hela dagen slog det som spön i backen.

så jag tog barnen och lastade in dom i bilen plus en kompis till michelle, hämtade upp min mamma i sörping och åkte till badhuset. det gillade barnen kan jag säga. jag va inte lika bekväm i vattnet, jag frös som en hund.
och bebis magen frös. så det blev mest att titta på de andra som plaskade, men det va skoj och skönt i alla fall... efteråt blev det pizza fest hos mamma, hasse kom dit och bjöd oss allihopa på pizza. det gillade barnen också kan jag säga. jag åt en sallad med räkor i. den va halv god.... men det va trevligt att bara få njuta av dagen och egentligen slippa göra så mycket. slippa städa och allt sånt, för är man hemma så håller man ju på med en massa oavsett... nu slappa jag hela lördagen. men jag va ändå helt slut när kvällen kom. vilket vi allihop va. somnade vit halv elva hugget tror jag, barnen somnade halv nio och michelle och hennes kompis såg på film i hennes rum så dom somnade nog också skapligt.
en väldigt bra dag tycker jag !

nu på morgonen vaknade små tjejerna till liv vid sju, så då började jag också så smått få upp mina ögon. men trött som vanligt, numera kan jag ju inte ligga och dra mig för bebisen trycker på blåsan, så man måste upp direkt och kissa. och så ner och fixa frukost. så nu har jag suttit vid datan och ätit frukost och vaknat till liv. lite kaffe också....
pratade med Malin här på msn och hon ville komma ner och fika med sina barn så det blir ju jätte skoj ! då har barnen något att göra och vi kan fika och prata lite skit.... det blir skoj ! så dom kommer efter tolv så då hinner jag städa av lite här hemma och gå med mina vovvar. kanon bra.... blir trevligt med lite besök !

nu ska jag nog sätta fart med hundar och eldning och be tjejerna äta frukost så dom kan städa sitt rum innan vi får besök. timmarna tickar ju på och jag vet hur långsamma de där damerna är... jag kanske skriver senare igen eller i morgon ! och berättar om dagen !

ha de så gott i dimman !

puss och kram !

Inga kommentarer: