söndag 7 september 2008

längtar !!!!!

fy, idag är vädret hemskt trist, blött duggregn som kommer ner, de va inget skoj att vandra ut med mina vovvar... kändes bara höstigt....

petri är fortfarande i finland och det känns jätte jobbigt, min trötthet som jag haft de sista veckorna blir värre, troligen på grund av järnbrist och vädret som suger. jag känner att jag skulle behöva en energi bomb så jag kan få lite ork....
det känns jobbigt att petri är där också för att man saknar honom, det är lite annorlunda att vara ifrån varandra, det är ju nyttigt men nu har det blivit så mycket av den varan. och det är ju ännu jobbigare tack vare att vi inte varit ifrån varandra så mycket sen vi träffades... vi gillar lixom att umgås med varandra och våra barn... vi pratade snabbt i telefon i går och om det blir som han trodde så åker han tisdag kväll från finland och anländer i norrköping på onsdag förmiddag.... det känns som en evighet dit..... så då blev det sex dagar även denna gången fast vi båda sa att det inte fick bli lika länge denna gången...
men man kan inte råda på allt... ibland får man ta det som det blir.

*snyft*
jag får helt enkelt tycka lite synd om mig själv....

idag ska jag fixa lite här hemma plocka lite och tvätta lite, slänga ut lite annonser på tradera och lite sånt... ska försöka orka med lite i alla fall. barnen ska till kvarngården på eftermiddagen. så dom kommer vara borta ända till halv fem och förmodligen vara ganska trötta sen ! så dom hinner äta kvällsmat och sel ite tv, öva lite med instrumenten och sen är det dags att sova.... på onsdag ska dom på skolresa till norrköpings stadsmuseum och titta. det blir nog skoj för dom ! annars ska det väl inte vara så mycket denna vecka...
michelle ska ta skolfoto på tisdag och jag skulle så himla mycket vilja få råd att skicka henne till frissan innan dess. tycker så synd om henne, dom andra ska ju fotas efter barnbidraget har kommit så dom hinner klippa sig.
jag får hoppas att jag kan fixa lite pengar till de!

igår fick vi besök av Malin och hennes barn, det va trevligt... vi pratade och barnen busade...


barnen ska få sälja jultidningar har jag bestämt nu i alla fall. om de inte får någe sålt till grannar och så så köper ju i alla fall vi i familjen och lite andra.... så då får dom kanske en liten vinst på det ! dom tycker ju att det är så skoj !

nu ska jag sätta lite fart och äta lite mellis så jag får lite energi... men jag kanske skriver senare. puss och kram så länge !!!

Inga kommentarer: