lördag 13 september 2008

helgen kom och gick me enorm fart !

oj.. vad helgen gick fort. här sitter jag och det är redan söndag... fattar faktiskt inte vart dagarna tog vägen, men så är det väl ibland, tiden går fort när man har roligt !
petri och jag har umgåtts, bara tagit hand o
m varandra och mysat.. det har varit jätte skönt! jag ska börja från fredagen och berätta fram tills idag !

fredage kom hasse och hämtade felicia vid
3 tiden ca, vi åt nämligen pizza hela familjen och hasse innan barnen åkte. det va mysigt. sen skjutsade jag petri till jobbet vid halv fyra och michelle och ellen tog bussen vid kvart i fyra till sin mamma. så jag åkte hem och ringde frisören efter en akut tid eftersom jag bara kände helt plötsligt hur gärna jag ville klippa mig.... men dom hade naturligtvis ingen tid.... det hade jag ju kunnat räkna ut en fredag eftermiddag, så jag satte mig vid datan och prata med MAlin på msn i stället. så hon berättade att hon kunde klippa mig... va? ja va skoj, så jag åkte dit. och vi drack te och klippte hår. det va så skönt att någon tog sig tid att hålla på med håret och fixa fint... alltid skönt när någon annan gör det ! gott te och en bra frisör. mycket trevliga samtal. kan man få det bättre.... ? jag blev super nöjd med min spret frisyr, känns så skönt....

TACK MALIN !

sen åkte jag hem för mina hundra ville komma ut på prommenad också. och de va så kallt ute så jag frös och hade alls ingen lust men ut gick vi... sen in och lägga sig i soffan... burr. massa värme ljus och filtar och te. mysigt att va själv hemma ibland. klockan två på natten hämtade jag petri vid jobbet och sen tog vi faktiskt sov morgon på lörda
gen. sov ända till elva.

så lördagen då. den började ju med sov morgon, vilket jag inte haft på jag vet inte hur länge, har heller inte kännt behov av det. men det va skönt. och allra skönast va det att få vakna upp med sin älskling bredvid sig.... så jag smög upp och gjorde kaffe och frukost och satt och njöt av morgonen. petri kom upp en halv timma senare. sen beslutade vi oss för att vi skulle åka till stan och köpa en grej till vedklyven och bara strosa runt på jul
a och rusta, så det gjorde vi. vi skulle även ha gått till babyland men dom hann stänga innan vi kom dit. typiskt. det får bli en annan gång. så när vi va på rusta hittade vi jackor och petri övertalade mig att köpa en jätte varm och härlig vinter jacka, super skön, jag som inte unnat mig en vinterjacka på många år. så visst behövde jag en som va lagom. magen får plats ett tag... fniss. vi tog en i Large för magens skull, annars hade det räckt med medium. va glad man blir av den känslan, jag kan ha normala kläder... trots att jag är gravid... tror ingen kan förstå den känslan.... mer än dom som genomgått den !

nu sitter jag här lite morgon yr en skön söndag morgon med kaffet bredvid mig och mackan i magen. ensam. men så skönt. petri sover en liten stund till... ska snart gå upp. hundarna har sagt god morgon men inte riktigt vaknat ordentligt än. jag ska förmodligen städa och plocka fram lite finger vantar och grejjer idag. annars har jag nog inte så mycket mål för dagen, barnen kommer hem vid sex tiden och då blir det full fart igen. petri ska jobba i källaren tills dess och få lite saker klara. vi får se vad dagen för med sig, jag tror i alla fall att vi ska äta tacos till middag... mumsigt. älskar ju grönsaker.

så, jag tar dagen som den kommer idag så kanske jag skriver och berättar ikväll hur den blev, eller så skriver jag i morgon !
hoppas att ni som läser också får en trevlig söndag!

kram !


1 kommentar:

Malin sa...

Hej!
Det är ok här hemma, är ju hemma med Malou idag och vi har just bakat bullar som nu står på jäsning och Malou bakar chokladbollar nu...
Ska snart åka och hämta Meja och Miranda.

Kram