torsdag 11 september 2008

fredag.... tjohooooo!








hej !
ja inte för att det egentligen spelar någon roll i en "hemmfrus" liv om det är fredag eller inte. kanske ! men det känns ändå skönt
att det är fredag... dels för att barnen åker till sin andra föräldrar och just nu känner jag lite att jag och barnen behöver en liten paus från varandra.... och dels så jobbar petri sista natten i natt så att resten av helgen kan vi ta det lugnt tillsammans. eller åtminstånde göra vad vi vill tillsammans. just det där att vi får vara TILLSAMMANS känns underbart när det har varit så mycket runt oss som gjort att vi inte fått vara med varandra.. men nu är det ju över , i alla fall alla finlands resor utan familjen som petri sa. han vill inte åka utan oss mer. saknade oss för mycket, det låter skönt tycker jag ! då vet man ju att man är uppskattad i alla fall ! fniss!

i helgen är det även medeltidsdagarna i söderköping, och jag är så ledsen att jag inte kan ta barnen dit tillsammans med petri, det va så mysigt där förra året, vi hade jätte skoj ! och ellen blev ledsen eftersom hasse kan ta med felicia men hon vet att mamma inte tar henne dit! så nu har jag sååå dåligt samvete, får se om jag kan lösa det på något sätt. hur? ja jag vet inte ! ska prata med petri också !

igår satt jag och kollade på olika vagnar på nätet finns ju fan en miljon olika märken varianter priser modeller och funktioner, helt sjukt va det har blivit mycket bara sen tio år tillbaka. men så är det ju det utvecklas på alla plan. men jag trodde inte att det fanns så många modeller, hur mycket kan man egentligen ändra på dom ?
så är det väl det där med färger. det finns ju alla, och en del är så himla fina men då måste man nästan veta om det ska bli flicka eller pojke kan jag känna. sen finns det en hel del som är neutrala och jätte fina också. så jag har sparat en massa olika bilder. och hoppas att vi har någorlunda lika smak ! jag har ju hittat en för 2600 kr som jag vill ha, den är snygg och den duger gott och väl för mig....
men priserna varier
ar ju mellan fem och tiotusen beroende på märke! det är ju sjukt. tiotusen för en vagn ? ja ja, det finns säkert ännu dyrare också ! med diamanter på ! fniss!

här är några av dom jag tittat på .vad tycker ni? ser dom bra ut ?

den svarta med lite större blommor är just nu min favorit sen får vi väl se vad som blir petris favorit .... svårt det där med vagn...... men vi ska nog hitta en snygg i slutändan !

nu ska jag ta lite mellis och sen ska jag elda och fixa i ordning mig lite.... den här dagen blir väl ganska lugn tror jag ! vi får se om jag tar någon åktur. men som det ser ut just nu så blir allt väldigt lugnt.... jag är ju alldeles ensam förutom mina två bodyguards hemma ikväll... kan jag göra precis vad jag vill... ha ha ha! nej vars, jag kanske hälsar på någon.... eller slappar i min ensamhet !!!

jag skulle vilja gå till frisören för jag ser hemsk ut i huvet.... men det får väl vänta tills pengarna finns till det ! viktigast just nu är att barnen får klippa sig innan skolfotona.... michelle blev fin i håret hon valde en frisyr som liknar den hon haft innan, fast hon klippte ur så det va mindre volym! det blev mycket bättre !

nej, nu ska jag sätta fart.... men vi hörs senare !

puss och kram.... och ha en bra helg i fall jag inte skriver mer innan !


1 kommentar:

Anonym sa...

Tips:
Kronan har fina vagnar..
http://www.kronan.com/Barnvagn