torsdag 11 september 2008

vetrinären, oj va han skämdes!

hej !
idag bestämde jag mig för att ringa lite viktiga samtal. bland annat så har jag sagt en period nu att vi måste ringa vetrinären för att ge Diesel en p spruta inför sveas löpperiod. det va ju såååå jobbigt sist.
så jag ringde vid halv nio i morse och fick en tid redan 11:15. kanon snabb tid. så jag fixade mig i ordning och kasta in diesel i bilen och åkte. på vägen dit plockade jag upp mamma eftersom alla hundar har en tendens att bli lite vilda när de kommer in i en vetrinär station. men han blev inte så farligt vild, han tyckte bara att allt luktade så himla gott.

så han fick sin prostata undersökt och jag har aldrig sett någon skämmas så otroligt mycket... i alla fall inte en hund. ett finger slank in där det absolut inte hörde hemma. ha ha fniss. diesel gillade väl inte direkt känslan. sen fick han sin spruta och när vi skulle gå så nästan sprang han mot dörren ! stackarn. så tog jag svängen förbi syrran och hämta ett par tröjjor eftersom jag knappt har några lånärmade. och samtidigt fick jag se syrrans lilla vovve! den va söt. freija hette den... en liten schäfer/rottis valp. den blir nog en liten tjej. men desto mer behändigt !

när jag kom hem från söderköping så satte jag bara på kaffe och sen gick jag upp och väckte min sambo. kröp ner hos honom en stund och kramades. skönt, vi får ju inte mycket tid med varandra just nu, så de små stunderna man får tar vi vara på. så vi låg där och mysade och bebbeli vaknade i magen, så jag tog tag i petris hand och la den på magen. och oj va de sparkades. en massa sparkar precis på petris hand, så himla mysigt, han sa at han kännt förut men inte riktigt varit säker på att det va de han kände, eftersom det varit så svagt dom gångerna. men nu kände han ordentligt! jag blev så glad eftersom jag inte trodde att han hade kännt. så mysigt !
det är så underbart att ha detta lilla livet inuti och känna rörelser och veta att ett litet mirakel växer där inne. mitt andra mirakel..... så otroligt härligt att vänta barn.... hoppas att jag får uppleva det fler gånger ! petri vill ju ocks ha fler. så det blir nog en till efter detta i alla fall !

nu ska jag lägga mig och sträcka ut ryggen en stund. kanske slockna ett par minuter för nu har den här dagen gått i ett! men jag skriver snart igen !

puss och kram !


Inga kommentarer: