onsdag 10 september 2008

hemma och sen borta!

ja, då va jag inne och hämtade petri i morse i stan, hans pappa hade skickat med en massa saker hem, så vi fick lasta över saker från hans kompis bil till vår bil. och så tog vi en kaffe latte på mc donalds för jag behövde kissa. kan ju inte åka många kilometer förrän det är dags att kissa....
så när vi kom hem packa vi in allt i bilen och lastade in i frysen för det va en hel del finsk korv också. det älskar petri.... jag dumpade lite på den, men den är sååå god... , .

våra tre tjejer fick godis från färjan, dom blev också glada för det. jag fick en kartong engelsk konfekt eftersom petris vet att jag gillar den. men dumpar efter tre stycken. men tanken va snäll, och man kan ju smaka ibland om inte annat. resan på färjan hade i alla fall gått bra för petri, dom åkte med silja hem och han åkte gratis eftersom han åkte med sin pappas kompis. det va ju tur det.... så denna gången behövde vi bara betala enkel biljett. kanon ! ibland kan man ha lite tur också....

så när vi väl hade packat in allt så låg vi bara och höll om varandra länge och petri försökte få en spark av bebbeli, men de blev ingen spark, så man får väl hoppas han känner snart... skulle så gärna vilja att han fick göra det. blir ju mer verkligt för honom med då ! så kanske i morgon...
nu har jag precis skjutsat honom till jobbet, för han ville inte ta ledigt och missa en dags lön bara för att han va trött efter resan. tyvär så blir ju inte barnen så glada. men värst va de väl för michelle som inte hann träffa honom alls... trist att dom går om varandra ! på fredag åker ju barnen till sina andra föräldrar och petri jobbar ju till två på fredag natt så det är ju inte mycket att göra. vi får ta nästa helg och hitta på något själva bara familjen !
typ badhuset igen, det gillar ju barnen och det kostar inte så mycket !

nu ska jag försöka få något gjort, jag ska väl ta vovvarna snart och så ska jag väl fixa lite med barnen innan det är dags för dom att hoppa i säng för natten... jag ska skriva ett brev och skicka också !

men jag kanske skriver mer senare !

puss på er från en väldigt lycklig människa !

Inga kommentarer: