måndag 15 september 2008

så drar veckan igång igen !

hej på er!

nu är helgen över och veckan har dragit igång, barnen va himla trötta idag, och jag med för den delen... hade gärna legat kvar, men å andra sidan så känns det som om jag alltid är trött nu för tiden ! denna järnbrist, nu har jag ätit dubbeldos järn i 4 dagar, men det känns väl inte riktigt som att det har gått upp än i alla fall. men kanske att det gör det så småningom. på sätt och vis hör det ju till när man är gravid, men det är inte skoj. jag har ju ingen ork att göra något eller träffa någon eller inget alls faktiskt. och det är så mycket som skule behövas göras med tanke på att alla ska byta rum med varandra och två av dom ska målas om. och detta ska vara klart helst innan första december. och helgen den 27 och 28 september nu som kommer ska vi ta ved högen. då kommer mamma och ronny och hjälper oss och om det nu blir så så ska väl tony hjälpa till också. barnen är ju hos sina andra föräldrar den helgen så det passar ju ganska bra.... men med tanke på min trötthet så blir jag enormt stressad av att veta att alla saker ska göras... och det är trots allt bara ca 15 veckor kvar tills bebbeli kommer om allt går som planerat... och så kommer julen och nyåret där i krokarna också !

jaa du, det är mycket nu en tid fram över. men man får väl kämpa sig fram med den lilla energin som finns.....

just nu sitter jag och äter mellis, det blev en grov macka med ost och gurka och te... rött te med vanlijsmak, ganska mumsigt! ska hämta barnen om en halv timma så dom får komma hem och äta mellis för att sedan åka till kvarngården där dom ska baka... så jag hoppas att dom är lite piggare nu än i morse så dom orkar ! jag ska laga mat under tiden. tänkte satsa på köttfärsbiffar... det gillar ju alla! petri slutar fyra idag så han kommer väl hem ungefär samtidigt som jag hämtar barnen. så det blir lagom att ha maten klar då! michelle kommer vid fyra.....

jag har tvättat två maskiner och diskat idag. och jag har gått två st prommenader med diesel och svea. eftersom jag inte tar dom tillsammans numera så blir det två rundor... så jag har ju fått lite gjort i alla fall. fast det känns som om jag bara legat i soffan....

jag har hittat en bilbarnstol som jag vill ha, den går att kö
pa på folksam. en akta graco... jätte fin och ser så himla säker ut... får seom det blir ensån ny eller om jag ska leta begagnad..... jag vet inte....
här är den fast jag vill ha den i turkost och svart !
nej nu ska jag dricka upp mitt te och så ska jag hämta barnen. men jag skriver senare igen eller i morgon som vanligt ! ha en bra måndag !

puss !

Inga kommentarer: