tisdag 16 september 2008

halloj!

redan onsdag! barnen har friluftsdag idag, ska hoppa längdhopp och såna saker, som tur är är det ju i alla fall uppehåll , annars brukar det ju jämnt regna när det ska vara ute aktiviteter. i morgon ska dom springa så då är det uteaktivitet då också! idag fick dom med sig lite matsäck men dom får skollunch också.

jag är på halv bra humör idag känner att jag blir sur på alla dessa instanser som har telefontider men som inte följer dom. då fattar jag inte varför dom säger att man ska ringa på vissa tider... blir så förbannad....
nu är det min barnmorska som inte går att få tag i, jag ringde dit igår för att få reda på när deras teletider är eftersom jag vet att det brukar ändra sig i mellan åt. igår sa dom att dom hade teletid måndag till tosdag 8:30-9:30. men idag när man ringer så har dom utbildning så därför är teletiden inställd. och att man i stället får vända sig till norrköping och när man gör det så säger dom att det är utbildning och att man får återkomma i morgon ! är det sjukt eller???? blir så jävla sur på sånt....... det är anledningen till att jag drar mig in i det sista att ringa och rådfråga någon ! men när man är gravid finns det ju saker man vill fråga om , man kan ju inte allt och alla saker som händer i kroppen är ju nytt oavsett omman fött barn tidigare eller ej. för min del så känns det som om detta är första gången eftersom det är ett antal år sen sist. plus att den här graviditeten faktiskt inte är som den förra. ja ja skit samma man får väl klara sig själv och hoppas på det bästa.... men jag tycker det är riktigt dåligt. så om jag hade haft ett val så hade jag nog valt privat mödra vård. men nu kan jag inte det eftersom jag inte är en vad dom kallar "normal" graviditet, dels tack vare operationen och dels för att jag är i risk zon för att bli snittad eftersom jag blev det sist !
skit telefon tider !

idag ska jag ringa lite samtal och slå in massa tradera paket som måste med posten. i övrigt så vet jag inte om jag ska göra så mycket, jag skrev medelande till min kompis kristin förut för jag tänkte jag kunde ta snabb fika med henne, men hon svarade inte så hon kanske sover eller jobbar, det va lite synd.....
jag måste försöka vara lite mer social men den här tröttheten som järnbrisetn gett mig gjör det inte direkt enkelt att vara social. man tappar lite av sin gnista då ! men jag ska försöka bättra mig !
för en stund sen va jag ute på prommenad med vovvarna, det va kallt men skönt. och dom fick springa lite löst på gärdet också.... de gillar dom. men vi blev lite leriga allihop. nu ska jag äta mellis och sen ska jag sätta fart.....

om det är någon som vet om det är normalt att bebisen sparkar bakåt neråt så kan ni ju skriva det till mig, för de senaste dagarna så har min lilla bebis sparkat bakåt neråt så att säga så hela mitt bäcken svider till inklusive blygdben och allt. gör jätte ont när h*n sparkar så..... och jag va inte med om det när jag väntade felicia... det här är en ny känsla. men obehagligt när det gör ont..... jag önskar att den lilla rackaren sparkade uppåt i stället.... eller utåt.... på fredag går jag in i vecka 25. skönt nu tycker jag den sista veckan har gått fort farktiskt. vet ej varför.... jag hoppas att de kommande veckorna känns likadant....
på lördag är det klädbytardag då ska vi dit och shoppa. begagnade kläder men det brukar vara jätte fina kläder och jag tänkte att jag kanske kan hitta lite bebbegrejjor också. kanon bra ju ! så det ser jag fram i mot.

nu ska jag inte skriva mer, men jag kanske skriver senare!

pussar och kramar från en gnällig elin !

Inga kommentarer: