torsdag 18 september 2008

djuraffär och koll av barnvagn!!!

hejsan ! det blir ett kvälls inlägg idag i stället.... klockan är läggdags känner jag men jag tänkte ändå avsluta med ett litet inlägg här... känns skönt att få skriva lite....

idag har jag varit med min syster till norrköping hon skulle till djuraffären och köpa foder och så ville hon kolla lite på rusta, så jag sa att jag ville kolla på babyproffsen. roligt att kolla barnvagn. och så mycket snyggt det finns, jag hittade bland annat en rosa och svart, men eftersom vi inte vet om det är flicka eller pojke så kan man ju inte köpa vilka färger som helst....
så jag kollade på en svart vit som va på rean från 2008 årsmodeller som ska säljas bort nu för nu har 2009 katalogen kommit, så den tog jag med mig hem. fanns mycket fint i den också.... men inte lika många med mönster som jag gillar. mest enfärgade, fördelen med emmaljunga vagnen är ju att den är grymt skön att köra och har stora hjul så den skulle smidigt ta sig fram på alla mina skogsprommenader som jag planerar att ta med vovvar och bebis.
jag vet inte riktigt vad man ska ta för färg. men mossgrön eller svart grå eller brun eller så är väl de bästa färgerna.
så kollade jag även på bilbarnstol så det lutar väl åt att jag går via mitt försäkringsbolag och tar en akta graco den är smidig och snygg och ser extremt trafik säker ut, plus att den håller upp till fyra års ålder och det är ju inte många som gör. ände lite på den idag och den va helt ok.... mycket stabil. och jag vet att akta graco funkar i vår bil. sen kollade jag inte så mycket mer eftersom syrran hade lite brottom då hennes lilla valp satt kvar i bilen , jag fick ett gratis paket från pampers och babyproffsen med en massa blöjprover och rabatt kuponger och en napp och bröstskydd och en filt och en papperkorg till att slänga blöjjorna i sen som inte ska släppa ut eventuell obehaglig lukt..... jag ska kolla mer noggrant en annan gång, nu kollade jag bara snabbt. men alltid skoj när man får lite små grejjer. och bra att man kan testa lite blöjjor innan man bestämmer vilket märke man ska använda ! napp hoppas jag att jag slipper använda men med tanke på hur felicia och ellen va så har denna lilla bebbe nappgillande syskon ! vi får väl se !

efter jag hade varit i stan skjutsade jag mamma till viken för hon skulle hämta sin bil. och sen hämtade jag petri. han slutade klockan fyra så det passade ju bra. hem och laga mat och fixa med läxor och hundprommenader och eldning, och allt gick i ett så barnen kom i säng kvart över åtta och nu som först sitter jag vid datan.... måste säga att denna dagen sprang i väg med världens fart.... tiden fanns inte riktigt. jag skulle velat kolla mer på babyproffsen och jag skulle vilja ha hunnit mer här hemma. trött är jag, det tar på krafterna att vara gravid måste jag säga, allra helst när man inte har något blodvärde. men det ska väl snart gå upp hoppas jag !

i morgon den 19/9 är det exakt ett år sen jag blev opererad. så under detta år har det hänt en hel del. men det ska jag skriva om i morgon tänkte jag. ett jubeliums inlägg...... jag hoppas jag fortsätter gå ner i vikt enkelt efter graviditeten. det vore skönt. jag har ju ändå ett par kilo kvar. ca 17 innan jag blev gravid. och nu har jag ju gått upp ca 7 kilo, så nu är det ett par till som ska bort. men jag hoppas att det går fort och att jag kan komma igång med träning och promenader fort!

en liten fundering som jag haft ett tag är att jag vill verkligen gifta mig med min älskling.... vi har ju pratat om det, men det vore helt underbart om vi kunde göra det. innan bebisen kommer. inte för ringen på fingret, utan för att nu vet jag att petri är den absolut rätta och jag vill verkligen leva med honom. mitt livs kärlek tror jag ! jag har aldrig förr litat på någon till 100% det gör jag nu.... och jag vet att om jag ramlar så tar han i mot.... dessutom är det väl kärlek om man efter sex år tillsammans små ler och tänker på sin sambo under större delen av dagen.
dessutom så satt han och tittade på mig igår, så säger han med ett leende. "du är söt".... och jag blir ju så klart generad och han säger det igen och ler.... och när det då pirrar til i hjärtat och man blir varm så måste jag nog säga att det är kärlek på hög nivå!
min lilla familj... eller stora familj betyder otroligt mycket för mig.... mina tjejer, min sambo och min lilla mage !

vad djupt det blev. men det ska väl vara det ibland också...... *ler generat*

jag testade ikväll också att göra fransk manikyr, bara för att skriva om något annat och det blev snyggt. önskar bara alla naglarna va lika långa. dom är ju otroligt snygga nu när de växer..... graviditeten för med sig mycket gott..... min kropp mår bra och bebbeli växer ju som h*n ska......


nu måste jag nog gå och lägga mig för nu är jag trött..... men jag skriver i morgon.... och sätter ut lite bilder.....

sovså gott och dröm vackert..... vakna som solstrålar !
det hoppas jag att jag också gör !


kraaaaaammm !

1 kommentar:

Malin sa...

Grattis på årsdagen som var i fredags;) Min stundar ju om ett par dagar! Här och häpna!!! Jag ska gå på 1 års kontroll fick hem pappren att fylla i i fredags!

Kram