lördag 20 september 2008

klädbytardagen ! lite av en besvikelse!

goder morgon !
lite små trött elin sitter här och dicker morgon kaffe.. dimmigt och äckligt är det ute... jag har sovit lite halv dåligt i natt, varit upp och kissat flera gånger. men så är det ju när man har bebis i magen... blir väl inte mycket bättre när den lilla kommer ut ! jag ska snart sätta fart och få lite gjort här hemma. men jag känner inte för så mycket. men vi måste ta in lite ved och sånt idag, så det är väl bara att börja.... blä !


igår va vi till krokek på en så kallad klädbytar dag, där man kan fynda massa kläder begagnat till barnen och saker. förr om åren så har det varit helt suveränt, massa kanon fina plagg
och vi har alltid satsat på att handla så det räcker länge. alla plagg kostar ju mellan fem och trettio kronor typ... men i år hade dom helt plötsligt bestämt sig för att inte ha kläder över stl 130, så mina barn kunde inte ha något. det va en stor besvikelse för oss allihopa ! men vi gick ett par varv för att kolla i alla fall. och petri hittade bilbarnstolen till bebbeli, en akta graco den kostade 400 men jätte fin. sen hittade jag en babysitter för 150 också jätte fin med nalle phu. och så hittade jag mamma kläder till mig, fyra byxor och två tröjjor. det blev även en bebis mössa för den va sååå söt.... så alltihopa gick på 720 kronor så det va ju ett klipp... men jag ville ju ha kläder till stora barnen också ! men men, det kommer fler. det är en klädbytar dag i valdemarsvik jag tror det va den 8 oktober så då tänkte jag stå och sälja plus att jag tänkte kolla om jag hittar något till damerna då.

i morgon har felicia och ellen skolfoto i skolan så ikväll blir det att duscha och fixa hår.och leta fram kläder till fotot. alltid skoj att ta foto.... petri börjar jobba ikväll och kör tre nätter, det är väl mindre skoj, men ett måste. pengar måste man ju ha.... sen har han ledig vecka och det är ju skönt det! på onsdag ska jag till barnmorskan och på fredag åker barnen till sina andra föräldrar och i helgen ska vi ha vedhelg, vilket innebär att hela högen ska kapas och klyvas och bäras in. då kommer min mamma och ronny hit och hjälper till. super snällt eftersom jag inte kan bära så jätte mycket.... men jag ska hjälpa till så mycket jag kan! och jag ska fixa med kaffe och mat och grejjer så dom håller sig pigga hela dagen ! annars har jag inte planerat så där jätte mycket inför veckan. men det blir väl det vanliga... hundar, barn och städning.... det fyller ju tiden...

nu ska jag väcka min sambo.... så ska vi sätta fart, men jag kanske skriver mer senare !

puss och kram på er !

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej nu är jag här o läser hörde att det var dåligt på bytar dagen det kunde dom ha skrivit på hemsidan som jag kolla på. Majas pappa berätta det dom hade varit där o det fanns inget till Maja. Ska kolla upp en annan bytar dag som också är bra så hör jag av mig. Vilken fin mage du har. Kul io hanla massa bäbis saker det är ju så kul. Ha det gott kram.
Hanna.