måndag 15 september 2008

älgar ! så sööööta !

jag vet inte om jag tidigare har berättat att vi har våra egna älgbebisar här nere, dom är föräldra lösa och lever på en åker vid skogen, mumsar äpplen från närliggande gårdar och bara njuter av att vara älgar tror jag, deras mamma fastnade i ett staket och blev sjuten... stackars bebisar, dom såg alltihop.
men vilket mirakel att dom har klarat sig själva. normalt sett lever ju älgbebisar tillsammans med sin mamma hela sitt första levnads år. men dessa filurer har tvingats klara sig själva.
just denna extremt regniga morgon fick jag dom så nära bilen så jag fotade och filmade dom ! dom är tyvär inte rädda för människor som nästa år ligger dom väl risigt till under jakten.... men nu är dom bebisar och många som bor här nere bryr sig om dom och tittar på dom ! jag tycker dom är extremt häftiga och coola djur. så mäktiga att se i det vilda.
så nu ska jag se om jag kan lägga ut både foto och film på dom här på bloggen ! så

ni få
r se också ! mina söta älgar !

idag i övrigt känner jag mig lite orolig i kroppen, dels eftersom min lilla bebis inte va lika aktiv igår som den brukar vara. men det är ju så vissa dagar är dom väl tröttare än vanligt. och idag känns det som om den lilla sparkar bakåt neråt så att säga. mot min bak och det har jag aldrig kännt förut. så man blir ju lite nervös... det är man väl jämnt ändå. man kan ju inte riktigt kontrollera vad som händer där inne. jag bara önskar att jag hade fått ut min lilla bebbeli nu så man kan börja slappna av, fast jag vet att man inte slappnar av mer för det. då blir det en annan oro. fast då kan jag kanske på ett annat sätt kontrollera det !
ja ja, man får väl försöka slappna av och njuta av att vara gravid och nu är det ju bara en vecka kvar så skajag ju på kontroll hos barnmorskan igen. det är alltid skönt att komma dit och höra hjärtat och se att allt är bra ! det roligaste är att när jag väntade felicia så va jag på kontrolld i vecka 24+4 och med denna lilla bebbe ska jag nu på kontroll i vecka 24+5. så då kan man ju jämnföra ganska bra..... ser fram i mot kontrollen nästa vecka, vi ska mäta magen första gången ! så det blir spännande att se om jag har rätt i att magen är mindre denna gången än sist !

nu ska jag snart fixa lite mellis och så ska jag sätta fart med att slå in tradera paket. jag har en hel del att slå in där.... så det är väl bara sätta fart med det och alla andra bestyr som ska göras under dagen.
jag tänkte jag skulle låta tjejerna gå på tjejb
adet här i badhuset idag, det kostar ju bara 20 kronor och dom tycker att det är jätte skoj! plus att det regnar och då har barn aldrig något att göra.... tänkte försöka låta dom gå så ofta som möjligt för att det är bra om dom rör på sig. felicia måste ju tänka på sin vikt lite och ellen behöver ju med röra på¨sig det behöver alla.
jag önskar att jag med kunde g
å på badet, men jag tycker inte att jag är så smal att jag kan visa mig i baddräkt och allra helst inte nu!

jag kanske skriver mer senare !

puss på er !

Inga kommentarer: