tisdag 12 augusti 2008

sakna!

god morgon !
ny dag nytt inlägg nya saker att göra....
idag är det sol ute... skönt, trött på detta eviga regnande, man blir ju så mycket piggare av vackert väder. igår började jag klippa våran gräsmatta och så tog bensinen slut och när jag hade fyllt på så gick det inte att starta det gamla eländet, så nu vet jag inte om jag kan klippa den sista lilla biten som är kvar förrän petri kommer hem. suck.
ja just ja, petri fick åka till finland igår morse tidigt, i söndags kväll ringde hans syster och berättade att hans bror varit med om en olycka och att han låg medlivslös på sjukhuset. först tänkte han inte åka, men så när han hade jobbat två timmar på kvällen så ringde han hem och bad mig fixa biljetter till båten och hämta honom, snabba ryck blev det, så nu är han i finland hos sin pappa, hans bror har stabila värden och hans hjärna har svarat på elektro prover, mer än så vet jag inte.... jätte hemskt, och jätte jobbigt för våra barn som saknar petri och som inte riktigt vet vad som händer och fötter. men vi brudar klarar oss ju, lite jobbigt att vara trött gravid och ta hand om allt här hemma, men man klarar ju de också !

förhoppningsvis så kommer väl petri hem inom ett par dagar.jag saknar honom så jag blir galen. det är inte skoj att vara utan sin sambo. snyft.... men jag har ju mina barn hos mig i alla fall... tur är väl det ! igår passade jag på att få lite gjort här hemma. tiden går ju lite fortare då. man sitter inte bara och tänker. idag ska jag ta hand om tre maskiner tvätt och damsuga, och så ska jag se om jag får igång den där hemska gräsklipparen och så ska jag duscha svea. så visst finns det att göra. så vida jag inte skiter i allt ihopa och drar till mamma och syrran och tar en fika. skulle va skönt det med. fördriva lite tid.
kristin kanske skulle komma och hälsa på i morgon med sin son. jag gav inget svar eftersom jag inte vet om petri hunnit hem, nu vet jag väl det. men inte igår. så jag får väl hälsa dom välkomna och ta en fika med dom ! vi har ju inte setts på en evighet! kan va skoj !

igår låg jag i soffan och kollade på min mage... den fick ett eget liv, fniss. första gången jag såg rörelser utanpå magen. så gulligt, det höll på jätte länge och buffade runt där inne, bara så synd att petri inte va hemma och fick se. men det blir fler gånger. man blir glad av små grejjer ibland! att se bebbeli leva och frodas där inne och känna de lilla livet får än att bli lycklig....


nu ska jag äta klart min frukost och sen se till och bestämma mig för vad vi ska göra...
jag kanske skriver senare !

puss på er allihopa !

Inga kommentarer: