söndag 10 augusti 2008

en mulen helg !!!

jaha, då va de söndag igen, dagarna rusar på nu de sista innan sommarlovet är slut för barnen och sommaren är väl slut för alla när som helst... inte mycket till sol som visar sig och snart kallnar väl vattnet i sjöarna. vi får väl hoppas att det kommer en sommardos till innan hösten. så man kan åka och bada någon mer dag..
ja i helgen har vi inte gjort alls mycket. fredagen passerade snabbt petri kom hem halv fem och vi åt och sen va de dags för barnen att sova vid nio. sen såg vi på film, och jag somnade i soffan.... men men jag tycker det är skönt att somna där om petri väcker mig innan han går upp så jag kan byta från soffa till säng !
i lördags, alltså igår va vi hemma större delen av dagen, på eftermiddagen åkte jag och små tjejerna ut till ronny och lekte och fikade, mamma va där och hon hade hämtat kim också. det va trevligt, barnen lekte. vi fick fem kilo färsk potatis av ronny som han plockade upp från landet, mumsigt värre !
så idag får jag fixa potatis och något med brunsås tror jag ! mums!


annars vet jag inte riktigt ännu vad denna dagen ska föra med sig! petri börjar jobba 21 ikväll och jobbar tre nätter, så det är lite trist. han börjar 16 i morgon och på tisdag och kör till fem på morgonen. jobbiga pass, men då är det ju bara tre dagar och det tycker han är mycket bättre ! jag längtar efter att våra löner ska komma så vi kan storhandla för det böjar kännas glest på allt tycker jag !!!men det är ju ett tag kvar! suck, så går det när man inte storhandlar, vi hoppade ju över det denna månad! mycket dumt.....

nu ska jag börja fixa lite! men jag kanske skriver sen!

puss

1 kommentar:

Malin sa...

Hej! Ja jag vill verkligen flytta! Vantrivs nåt enormt här just nu! Vill ha nära till affärer och allt sånt! Inte flera mil för att köpa kläder!!! Blir tokig!!!
Kram