fredag 8 augusti 2008

skit trist humör!

borde nog egentligen inte skriva något inlägg här eftersom jag är på hemskt tråkigt humör. jag tror verkliegn jag måste komma hemifrån en stund.
eller något, va utan familjen och hundarna och hemmet bara för en stund och bara tänka på mig själv. men det får nog bli när skolan har börjat och jag kan åka hemifrån och bara unna mig själv en stund.
just nu kretsar allt runt barnen och hemmet och vovvarna och min energi är ganska låg så jag måste nog fundera över att ringa dietisten och barnmorskan för en extra koll. tror att mitt blodtryck gått ner massor igen och mitt hb, för jag skulle bara vilja sova bort en vecka eller två ! suck ! så det kanske är bäst att kolla upp det så jag orkar med graviditeten. jag va visserligen fullt medveten om detta när jag blev gravid att jag komer att va trött som tusan eftersom bebisen tar all min energi... men att tröttheten skulle va så här hade jag nog inte förberett mig på !

samtidigt så vill jag inte lasta min omgivning och familj med detta så jag försöker göra allt som vanligt. kanske jag borde prata med min omgivning i stället! men det är så jobbigt ! jag vill inte bli ömkad.... fniss! är nog lite galen som människa jag !

denna dagen vet jag inte riktigt ännu vad den för med sig. petri jobbar till fyra. då ska vi äta mat. så får man väl se om det blir någon film eller så ikväll....
nu öser regnet ner ute igen så det lär väl inte bli så mycket ute aktiviteter idag.... utan det får bli att hålla sig inne! jag har precis eldat så jag ska hoppa in i duschen alldeles strax. ska bli så underbart skönt och jag ska stå där inne lääääänge ! det behöver jag verkligen ! tänkte jag skulle ha duschat svea först men jag vet inte om jag orkar det med magen och allt, får se... hon behöver det !


idag går jag föresten in i vecka 19. skönt.... det går framåt, bara sju dagar kvar till halv tid ! tjohooo!!! sen rullar det nog på och snart är man på nyår och snart är bebbeli ute !

jag kanske skriver mer i morgon eller i kväll !

kram så länge !

Inga kommentarer: