tisdag 5 augusti 2008

en regn period?

god morgon !
klockan är ca nio. och jag sitter och mumsar i mig min frukost macka och lite youghurt. smarrigt ser mulet ut ute idag med, så det blir väl att hitta på något inom hus om det går. vi märkte på barnen igår kväll att dom va rastlösa till tusen. så dom gjorde gipsfigurer. då hade dom skoj ett par timmar innan läggdags i alla fall.
regnet öste ju ner hela dagen igår, undrade ett tag om det skulle bli översvämningar hos grannarna som dom fick förra året när det regnade så dant. men jag tror dom klarade sig denna gången, men mycket vatten kom det ! åskan mullrade i kanterna under större delen av dagen men kom aldrig hit. synd, för jag älskar ju åska.
det ser väl ut som att det ska fortsätta vara ostadigt väder kanske ett par skurar idag med. så ja vad ska man kunna hitta på ?

petri jobbar till fyra så han är hemma vid halv fem. det är trist när han jobbar dagpassen på så sätt att man hinnner inte träffa varandra så mycket. när han jobbar natt är det ju bara tre dagar under en vecka han jobbar, sen är han ju ledig, det är skönt. !
tette har återvänt till dalarna, suck, saknar min vän faktiskt, det är långt dit och vi ses ju inte allt för ofta! skulle va skoj om hon bodde här nere. men hon trivs bra däruppe och verkar ha fått ett bra liv. så då är jag glad för hennes skull. mina andra vänner arbetar ganska mycket. så det blir sällan att man får ihop det så här under sommaren eftersom de är semestervikarier. trist !

kanske skulle man ta barnen och åka in till syrran och hitta på något? jag vet inte....... ska fundelura ett tag på det ! eller till mamma...... kan ju va könt att bara komma hemifrån ett par timmar !

jag kanske skriver senare. nu ska jag äta klart och ta mitt kaffe och fortsätta fundera vad dagen ska föra med sig !

kram kram från lilla mig !

Inga kommentarer: