onsdag 6 augusti 2008

veckan går!

god förmiddag!!!
eller god middag, klockan närmar sig tolv och det är onsdag, jag mumsar mellis här, youghurt med skivad banan. mumsigt värre. ute duggar det, kom nyligen in från prommenaden med vovvarna, varken dom eller jag uppskattar vädret, dessutom är det någon av de närliggande bönderna som verkligen tycker det är jätte skoj att kasta ut kobajs på gärdet i samma område som en gravid och doftkänslig kvinna befinner sig! mycket roligt, inte !
jag kan säga att jag brukar inte klaga på bönderna, men nu känner jag alla lukter 25 gånger mer än innan. och det är inte alltid skoj, illamåendet kommer och man känner inte alls för att vara där just då. än så länge är det nog bara två dofter som stört mig så och det är fritös och kobajs, så man får väl vara glad att det inte är alla dofter!

igår kom syrran hit med sina barn och lekte i två timmar och vi drack kaffe och prata massa skit... det va trevligt ! sen kom petri hem och hade en arbetskamrat med sig som skulle hjälpa honom med maskinen och fixa den så det gjorde dom hela eftermiddag och tidig kväll. så igår blev det inte mycket att umgås.... men så är det ibland.
vi har fått en mystisk vattenläcka i huset också så det blir att försöka komma fram till vad det är som blivit fel. förhoppningsvis inget stort och det är bara varmvatten som läcker vilket innbär att varmvattnet nu är avstängt på obestämd tid... suck. blir att duscha hos mamma... petri duschar på jobbet och barnen kan man värma vatten till så kan dom bada i baljan i värsta fall. det kan väl jag med men det är ju lite trångt....
allt går bara man vill...

nu ska jag sätta fart och baka pannkakor snart för det blir det till både lunch och middag tror jag ! det är inte det roligaste jag vet eftersom jag måste göra på ca 2 liter mjölk och det tar mig ca två timmar med dubbla stekpannor och man kan ju inte gå ifrån köket. men det är väl bara att göra det och se glad ut. familjen blir ju glad. och snäll som man är så......

hoppas att solen komer tillbaka snart så man får lite energi...

puss på er !

Inga kommentarer: