torsdag 7 augusti 2008

go morgon!

nja denna morgonen är nog inte den godaste jag haft. ont i bäckenet och trött. regnar ute och jag vill krypa ner igen... vissa dagar bara känns så. men så är det väl i livet man har sina upp och ner dagar.
jag hade tänkt klippa gräset idag, men det funkar inte riktigt när det regnar och så när det gör ont också... nej får väl ta den här dagen och göra sånt man normalt inte gör. eller rensa lådor eller något.
som tur är gjorde jag så mycket pannkakor igår så att lunchen redan är klar till små tjejerna och själv tar jag nog nudlar. så smidigt så.... då slipper man tänka så mycket på det !
jag har presic varit ute på en hundprommenad och det va heller inte roligt när man har ont..... hoppas att det blir bättre framåt dagen,. ska ta en värmedyna och lägga mig senare sen...jag tänkte jag skulle tvätta mig och fixa till mig först då kanske man känner sig lite piggare.

petri fick i alla fall ordning på våran läcka i vattenrören igår, tyvär så måste vi köpa ny akumulator tank vart efter helst snart för denna har gjort sitt det va det som va felet, bara tur att det hände nu så att det inte hände i vinter. så det blir en extra liten utgift denna månaden. men men så är det ju alltid, man ska ju vara beredd på sånt egentligen så att man inte blir chockad.....

är lite orolig för min lilla bebbeli idag, vissa dagar när man har ont och känner sig hängig så vill man ha en aktiv bebis i magen som visar på alla sätt att den lever och frodas. och det har visserligen varit rörelser idag. men jag blir alltid nojjig dom dagar jag har ont.... får försöka koppla bort det.... jag ska ju inte på återbesök förrän den 16 september så det är en bra stund tills dess. känns som en evighet. i morgon går jag i alla fall in i vecka 19, så nästa fredag är det halvtid. inte såååå lång tid kvar tills jag får hålla lilla bebbeli! underbart !

nej nu ska jag försöka hitta på något så att jag piggnar till. men jag skriver nog mer i morgon !

kram kram !

Inga kommentarer: