fredag 28 november 2008

välkommen helgen ! du är efterlängtat!

jaa, verkligen, den här helgen är efterlängtat mest för att jag är så trött så nu vill jag slippa gå upp halv sju. jag vill sova tills jag vaknar. och det får man ju på helgen för det mesta i alla fall ! bebisen suger ur all energi ur mig just nu! skulle kunna sova både nu och då.
idag har jag mest tagit det lugnt på grund av en massa sammandragningar och värkar, det började igår och har pågått hela kvällen och natten igår och nästan hela dagen idag... med ont i ryggen och lite små sammandragningar. bebisen har hoppat och skuttat där inne. mycket energi har den lilla stundvis. lite skoj och skönt att veta att den lever och simmar runt där inne. mindre skoj med värk i ryggen.
nu på kvällen tog jag ett krafttag och satte upp ljusslingan på vår ballkong, det blev fint. så i morgon ska väl resten upp. jag hoppas att barnen är villiga att hjälpa till lite grand.
och att petri kan hämta ner kartongerna från vinden. så ska jag passa på och slänga allt jag inte vill ha av julsakerna så man rensar det samtidigt. orkar inte ha så mycket saker uppe. i alla fall inte i år. bebisen kommer ju också och dp vet man ju inte hur mycket energi som finns sen när man ska plocka undan alla tomtar och glitter och annat som står, så jag tar bara fram lite i år. så i morgon smäller det ! fniss!

jag har köpt dom två första presenterna till barnens adventskallender som dom ska få varje advent. så det blir ju fyra små paket innan jul. som en liten försmak på julen.
sen måste jag nog sätta fart och handla julklappar också. nu är det ju inte många dagar kvar ! usch ! stressen finns i bakhuvudet! blev ju ingen ullared i år trots att jag pratat om det hela tiden ! så ett par paket är skickade men det finns några till att fixa. ganska många! petri verkar i alla fall lugn över att vi kommer att hinna.

så idag går jag jag in i vecka 35 så i morgon är det bara 40 dagar kvar till beräknad förlossning! längtar !!!!!

nu ska jag fixa kvällsmat till barnen och sen är det dags att lägga dom !
sen ska jag nog lägga mig tidigt jag med, kanske se en film i sängen !
men jag måste nog försöka vila så att värken i ryggen släpper och så att inte bebisen kommer ut tidigare än vad det är tänkt !

jag kommer med foton i morgon på magen och hur julpyntandet blir.

hoppas att ni får en fin fredags kväll !

kram !


Inga kommentarer: