söndag 30 november 2008

pynt och ryggverk !

god söndags kväll!
idag har det varit pynt för hela slanten här i huset!
i alla fall för mig! petri är inte så intresserad, men tycker att det blir fint när det är klart.
barnen har lekt och haft skoj och jag har pyntat.
så har vi även haft adventsfika och mys på eftermiddagen.barnen fick sina adventsklappar som denna gången va ljusslingor till deras fönster. det blev fint ! och så mysigt det är när alla lysen och stakar och stjärnor glimmar överallt.
man blir liksom lite glad av det !

idag kom ronny förbi med en ute gran till oss också. den va jätte fin. liten och tät. så i morgon ska jag sätta ljus i den och göra fint ute också! bara önskar att det kunde va snö och ett par minus grader så att det inte va så blaskigt och skitigt ute !
vovvarna blir blöta och smutsiga och man vet inte hur man ska klä varken sig själv eller barnen !

i helgen nu har jag tvättat alla bebis kläder ska tvätta alla filtar också så att det är klart. sen är det bara att räkna ner. för snart kommer vårt lilla troll.
idag är det bara 39 dagar kvar till beräknat förlossnings datum.
känns länge,men man vet ju hur dagarna bara rusar fram.
snart är det dags för basar i skolan och dom har sagt att man ska baka fem påsar bröd per barn så dom ska sälja där. inget jag kan säga att jag vill göra nu när man är trött och hängig och höggravid och inte ens orkar baka till sitt eget hushålle.
men jag får se hur det blir. annars får jag helt enkelt be någon baka åt mig så betalar jag dom i stället. för jag vet inte om jag orkar med det ! sen ska man även ha med sig paket till basaren för att det ska bli lott vinster. det är väl helt ok. men jag måste bara komma ihåg att fixa med det snarast, för jag har ju en förmåga att glömma allt till sista sekund.
sen ska man stå på jul basaren också. och sist satte dom mig på sista tiden. och jag kommer inte att vara kvar hela basaren. jag vet inte ens om jag kommer orka komma alls. men en stund blir det väl för barnens skull. petri jobbar om jag inte missminner mig.
så han kan inte stå i något stånd. så då blir det ju jag.... blä! med denna magen och ryggen så vill man inte det !
men men man får väl bita ihop! kanske !

nu ska jag äta lite kvällsmat och sen ska jag sova. för jag är ju trött som vanligt ! igår la jag mig vid halv tio och sov som ett litet barn hela natten ! sååå skönt !

får se vad morgon dagen för med sig.
jag hoppas att ni får en fortsatt bra söndagskväll !

kram på er !


jo föresten om det är någon som har en bra dator att sälja så är vi i starkt behov av en eftersom våran har kollapsat totalt. så nu sitter jag och skriver på den lilla bärbara som vi har !

kram !

Inga kommentarer: