lördag 6 december 2008

nu är vi mitt inne i helgen !





det är lördag och klockan är snart 16. barnen är hos sina andra föräldrar och just nu är petri i källaren. vi har mysat hela dagen och varit ute i skogen med vovvarna. det regnar lite smått idag. inget trevligt alls, men håller man sig inne så känns allt bra ! fniss!
jag ska väl snart börja med maten tänkte jag. funderar på sn
itzel för det går snabbt. och idag känner jag inte för att göra något extra, i alla fall inget som tar tid.

jag har ju inte skrivit sen i onsdags och det beror mest på att petri gjort i ordning datan och att vår skärm gick sönder. den va bara två år gammal så det är ju lite märkligt att allt bara går sönder hela tiden ! men men ! det är väl en sån period, torktumlaren gick också sönder häromdagen. så det är väl meningen att vi ska förnya allt nu! allra helst nu när man har så lite pengar. julen stundar och bebisen kommer snart. massa utgifter extra blir det ju då !

kim kom ner till oss i torsdags morse. sen åkte hon med oss in till stan igår.
det va trevligt att hon kom och hälsade på oc
h barnen blev glada.
jag fick en ny kossa till köket av henne. den va jätte söt! sen igår gick vi på affärer i stan. shoppa lite små saker. och funderar starkt på att ta alla julkappar så snart sommöjligt. det kommer bli mycket att handla där när barnbidraget kommer. all julmat och alla klappar som är kvar. vi är lika sena med allt som vi alltid är ! det vore inte så bra om bebisen valde att komma ut mitt i
all julstök, då har planeringen gått åt pipan. fniss!

har tagit en del nya kort nu i alla fall. lite på magen och lite på ansiktet och på våra små snökorn som föll häromdagen och som försvann lika fort som de landat
! suck, nu är det blött och trist igen !
men vi fick ju i alla fall lite snö, för andra gången i år.
önskar att det kunde bli lite mer snö så vi kunde ta en riktig pulka dag med korvgrillning och pulka åkning och bara familje mys en hel dag ! h
elst innan bebisen kommer.

nu ska jag sätta fart med maten. och sen ska vi väl kolla på film senare ikväll.
i övrigt ska jag bara ta det lugnt eftersom min rygg inte riktgt gillar den extra tyngden som bebisen medför. och mitt becken gillar inget just nu... jag har sååå ont i mitt becken när jag vaknar på morgonen så jag vet inte vad jag ska göra åt det.
nu kan jag väl säga att jag längtar till att inte vara gravid. samtidigt är det ett av de härligaste sakerna i livet. känna rörelser och allt. det är sååå härligt ! bara ryggen och becken kunde hålla sig i styr så skulle jag njuta av detta till 100% nu är det bara 75% njutning och 25% lidande ! fniss!

jag kanske skriver mer senare. vi får se !
annars blir det i morgon !

kram och ha en fortsatt mysig helg !



2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej... tyckte du det va mycke snö på de bilder jag hade lagt ut skulle du se nu. Det är dubbelt så mycke mer, om inte mer till o med.
Vilka fina kort på din mage du har lagt ut. Så sugen jag blir på en liten!! :)

Jag skulle verkligen vilja fika o sitta o prata skit. Jag ringer dig nån dag!! kram kram

Anonym sa...

Tjenis penis vännen!!
Försökte ringa dig idag men det var ingen som svara, ni kanske var och hämtade hem barnen lr nåt.
Söt mage du har men till skillnad från Tette så blir inte jag sugen min butik är stängd =)
Vi fick snö förra veckan den låg en dag men det var lite mer än va ni hade fått men nu är det åter regn igen som hägrar, tråkigt. Tycker dom i norr kan dela med sig lite av snön dom har lr vad säger du iallafall till oss två.
Nä nu ska jag krypa till sängs vi höres!!
kramen bananen