måndag 1 december 2008

grå daskigt och tröttsamt väder !

ja, vad ska man säga, inget skoj väder alls.
vaknade i morse eller jag vet egentligen inte om jag vaknade eller om jag bara gick upp ur sängen och gjorde barnen klara och skjutsade dom till skolan av ren rutin , fniss. det kändes inte riktigt som om jag va vaken !
när jag hade gett dom frukost och skjutsat dom och släppt ut vovvarna och allt så la jag mig i soffan igen och sov två timmar, så jag vaknade halv elva. mycket skönt kan jag säga. välbehövligt eftersom jag sover ganska dåligt vissa nätter !

så idag har vi inte gjort mycket alls, jag har tvättat en massa och fixat. men i övrigt inget alls.... skönt de med ibland.
petri jobbar i natt, vilket är trist. för då sover jag ännu sämre.
men det är ju tur att han har ett jobb i alla fall, dom varslar ju bara fler och fle från hans jobb, så man undrar ju hur länge det dröjer innan han får gå. om det nu blir så ! fy! det är ett orosmoment det också. att man inte riktigt vet sånt.
just nu är det ju lugnt i alla fall så man får väl se det från den ljusa sidan och hoppas att han får stanna kvar !

så ikväll vet jag faktiskt inte vad man ska hitta på. just nu leker barnen med grannens flicka och michelle kom nyss hem från skolan.
sen ska vi ta varsin hund michelle och jag om en stund. och små tjejerna ska städa sina rum och äta kvällsmat före 18. för då är det julkallendern och barnprogram och sen är det ju läggdags. så grannens flicka ska väl gå hemåt senast halv sex.

i morgon åker jag eventuellt till söderköping och storhandlar. och fikar med mamma och syrran. men jag har inte bestämt mig helt säkert än hur jag ska göra. petri kommer ju sova och barnen är i skolan, så då kan jag ju lika gärna åka iväg en stund. det blir ju lite tradigt att bara sitta hemma också !

jag ska ta lite nya foton på magen idag tänkte jag! och på mina julpyntningar jag har gjort. så lägger jag ut bilder sen !
så jag skriver nog mer senare !


kram på er !



Inga kommentarer: