tisdag 2 december 2008

onsdag morgon ! trött och frusen !

ja, fy ja,
inatt har jag sovit ganska dåligt.
varit orolig för bebisen, utan anledning
egentligen
men jag kommer på mig själv många nätter att jag l
igger och letar
efter rörelser från bebisen. och eftersom vår bebis är ganska aktiv på nätterna
så tror jag det har med det att göra. jag letar när jag känner den, i sömnen alltså.
lite konstigt, fast det är väl så. man oroar sig hela tiden för sina barn.
i magen och utanför... det är väl det som gö
r dom trygga.
att dom vet att vi finns där för dom.redan i magen.

när petri kom hem vid halv sex så hade jag precis börjat sova ordentligt.
så då vaknade jag igen, och va dunder kissnödig, så upp på toan och så ner i sängen igen.
ville hinna sova en stund innan barne
n skulle upp.
och det hann jag. så skön sömn den där sista timman. den är alltid skönast !

sen tänkte jag gå och lägga mig igen när jag lämnat dom och släppt hundarna.
men nu känner jag jag att det är dumt, trots att jag är trött.
jag borde nog i stället försöka fixa lite här hemma. städa lite och så.
tröttheten kanske försvinner då ! så nu har jag eldat i alla fall. funderar över om jag skulle damsuga och torka golv också. och rensa julkartongerna. jag
har fem stycken och jag tänkte att det borde bara vara två. ifall man rensar bort allt onödigt man inte behöver!

så tog jag lite kort på magen nu på morgonen. ingen skillnad på den visserligen. men jag tycker att det är skoj att ha en massa foton och spara.
så jag lägger väl ut ett eller två så ni får se också !

nu ska jag sätta fart. men jag skriver nog mer senare ikväll.....


kram !

1 kommentar:

Malin sa...

HEj!'
Gud vilken mage du har fått;) Snart dags att klämma ut krabaten där inne;)
Hoppas att allt är bra med dig annars.

Kram