lördag 6 juni 2009

annorlunda?

ja... hela mitt liv känns annorlunda om jag ska jämnföra med många andra. eller idialet. det är nog inte många 29 åriga tjejer som är styvmödrar till en 19 åring och en 16 åring. till att börja med. finns väl kanske en och annan.
men det kan inte va vanligt !
nu är jag gift med min petri och han är en sån man som skiter i vad alla andra tycker och tänker. viktigast för honom är att leva för sin familj och göra det rätta.
vilket garanterat inte många i Gusum förstår.
kan tänka mig att många undrar vad han är för en filur.....
och dom får nog fortsätta undra !
han kommer inte öppna sig för någon han inte behöver göra det för !
han är motsatsen till mig.
jag bryr mig om vad andra tycker och tänker. jag blir extremt sårad av skitsnack.
och jag vill veta om någon avskyr mig.
inte få reda på det av någon bakom ryggen.
jag gillar inte skitsnack alls. blir bara ledsen av det och det är väl förmodligen därför folk snackar. för att såra. varför skulle dom annars slösa energi på att bygga upp historier som inte är sanna ?
jag har mina vänner och min familj. det är dom som räknas. och som betyder något. resten behöver jag ju inte. men åndå så sårar det när man får höra vissa saker. det är trist att inte alla kan vara glada för varandra !

nu är det ju inget som har hänt Nu.
men jag känner att det är ett så pass starkt ämne så
det är värt att ta upp på bloggen.
sluta prata illa om folk. gläds med dom och hjälp till om det behövs.
Le och va ärlig det tjänar man på i längden !

en sak till som är lite annorlunda med min Man.
han syr. det är han som sköter symaskinen i detta huset.
han är jätte duktig.
och det ärinte jag !
vi skrattade gott åt det idag nrä vi kom på att det är han som syr och lagar kläder och det är jag som klipper gräsmattan.. hi hi lite ombytta roller.
men härligt att inte vara som alla andra !
det kan inte vara skoj det heller att vara en i mängden !


idag har vi varit och köpt ett renoveringsobjekt moppe till petri.
så han kommer till jobbet på måndag. den moppen vi hämtade i dag kommer förmodligen bli en moppe till tjejerna att lära sig på sen !
blir ju kanon för dom !
annars idag har vi mest tagit det lugnt.
Leo har varit lite kinkig .. kanske är det fler tänder på gång.
så han har inte velat ligga på filten och inte göra något annat än det mamma gör !
och det blir jobbigt att försöka hinna något annat då !
men man plockar ju medans man går runt. och han har ju sovit korta stunder så lite har jag ju hunnit !
jag skulle ha trimmat klart diket men det får väl bli i morgon. för det är ju sånt som han inte kan vara med på !


nej ni .... det börjar bli dags att avsluta detta inlägget innan det blir för långt !
men va rädda om varandra och ta vara på varandra !

kramas och pussas allt vad ni orkar !

idag är det svenska flaggans dag, eller sveriges national dag....
härligt !
hoppas att ni firar den som den ska firas....


kram och natti natti !

Inga kommentarer: