torsdag 4 juni 2009

ensamma igen !





ja nu är allt som vanligt igen!
finska släkten har åkt hem och michelle
har återvänt till sverige efter att ha varit på skolresa till tyskland !
hon hade haft de skoj och tagit kort och
fått se en hel del.

synd bara att hon inte hann träffa finska släkten. men det blir fler gånger !

barnen har haft jätte skoj tillsammans med kusinen matias.
han är 6 år. men dom har haft skoj i alla fall.
dom har studsat studsmatta och haft massa roliga lekar !
felicia har väl varit lite off. men det beror nog på en hel del annat !
hon mognar så mycket just nu. så leksaker är inte lika intressanta som dom varit och vissa kompisar är inte lika roliga längre !


tyvär har vi inte träffat Pekka och Riitta så mycket. men vi får väl hoppas att det blir fler gånger !
carita och matti och matias har ju i alla fall varit här och vi har hunnit umgås.
och dom har hunnit gosa med Leo och tjejerna. !
det har varit tre intensiva dagar men så roligt att ses igen !
petri tycker det är skoj ! och det känns skönt att han får träffa sin släkt då och då. det blir ju inte lika ofta för honom som för mig och min släkt !
men jag hoppas att vi kan få ihop pengar så att vi kan åka dit i sommar.
barnen vill ju det jätte gärna. och det är ju kul för petri att få visa oss alla sina barndomsställen.
det vill säga om det finns såna kvar !
mycket har väl förändrats sen han va liten. men i alla fall !


nu sover alla barn och det är dags för mig också att hoppa i säng !
i morgon är det fredag och tjejerna åker till hasse och lena !
för min del blir det väl trädgårsarbete och lite ved jobb under helgen. så vida jag inte åker iväg och fikar med någon !
petri ska jobba i källaren !
plus lite ved för hans del också !

jag minns inte om jag skrev det igår. men moppen kom till rätta igår.
det ringde på en herre på dörren som hade hittat den !
petri blev super glad.
tyvär fanns det ingen motor eller avgassystem på den men i alla fall.
det kostar ju mindre att fixa det än att köpa en ny moppe.
skönt att den kom till rätta och jag hoppas att den som gjorde det mår skit.
det ska han fan göra. idiot....
jag är fortfarande arg. för jag tycker att vi kan få ha lite tur nu !
dey har varit så mycket kostsamma saker för oss det sista halv året så snart är det dags för lite positvt. typ att vinna ett par miljoner eller så !
vilket förmodligen inte kommer hända. men man kan ju alltid hoppas !


jag skriver i morgon igen !
sov gott.
kram till er !

Inga kommentarer: