måndag 14 september 2009

feber och annat elände.

ja. vart ska man börja....
jag kan väl då börja berätta att leo fick feber i går kväll.
misstänkte att det va något på gång redan tidigare på dagen. och även dagen innan !
och så kom det. men det har legat runt 38....
tror det beror på tänder för han har inga andra direkta symtom på förkyldning eller så ! men han har ju fått sex tänder på ganska kort tid så det kanske är en reaktion!
i alla fall så blir han ju extra tuttig då och eftersom han inte tar napp eller nappflaska så är det ju jag som får vara nappen.
så det har blivit mycket stillasittande idag med en liten tuttande kille.
men det har gått bra i alla fall. tur att man har både ork och tålamod...
så jag började morgonen med att städa hallen eftersom Leo passade på att sova en liten stund. så jag städade hyllorna och målade en byrå.
det blev fint. funderade på att byta gardiner men det blev inte så. dom som sitter får sitta lite till tills jag hittat några andra som passar.
sen vaknade Leo och sen sen somnade han om igen så då passade jag på att träna.
och för en gång skull körde jag 30 minuter på wii spelet. så det blev 10 minuters jogging. det va jobbigt kan jag ju säga.
funderade även över om jag skulle ha tränat på maskinen ikväll. men eftersom petri är på dåligt humör så är det nog ingen idé att fråga om han kan titta till Leo om jag ska träna.
så jag kryper nog till sängs tidigt...
kanske lika bra i fall det blir en vaken natt.


i morgon skulle det ha varit dags för mitt två års besök till kirurgen. men det verkar som att jag får ställa in det .
känns lite trist eftersom det är skojjigt att komma dit och se att man skött sig !
sen va det ju lite saker som jag hade tänkt fråga dom om. bland annat om min värk jag har i höfter och fötter !
börjar bli lite orolig för det !
men men... det är säkert ingen fara !
just nu väntar jag på att petri ska komma upp med Ellen så att vi kan lägga barnen.
felicia sitter i sitt rum och väntar !

i morgon vet jag inte vad som kommer att ske.
men jag tror i alla fall att vi kommer att hålla oss hemma.
kanske tar jag en skogspromenad med svea och leo på morgonen.
han har inte haft så jätte hög feber så jag tror det är ok att gå ut lite.
det är ju inte kallt ute nu !
plus att det gäller nog att passa på de sista fina höstdagarna.
i övrigt ska jag nog byta gardiner i felicias rum.
mer har jag inte inplanerat !
nu börjar det bli dags för sängen...
jag kanske skriver i morogn igen !

puss och kram !!!

bye bye !


Inga kommentarer: