torsdag 17 september 2009

feber, ont i öron. tradera och ny träningsmaskin

ja, som ni ser på överskriften så har det hänt lite sen jag skrev sist.
så det är väl dags att uppdatera lite nu !
Leo fick ju feber i söndags. och det har han fortfarande.
så igår(onsdag) så va vi in till vårdcentralen med honom.
han hade en liten öroninflammation och lite röd i halsen.
men hon rekommenderade oss att pröva utan pencellin till fredag så vida han inte lider massor.
jag tänker inte ge honom det i första taget heller och idag verkar det som om det är lite bättre och febern är lite lägre.
så jag ska testa med lök i örat till natten och se om han blir bättre.
idag sover han som han ska och lite till. igår sov han knappt inget !
så kanske att han sover sig frisk idag.
hoppas det i alla fall. det är så synd om min lilla kille !

just nu när han sover passar jag på att lägga ut fler annonser på tradera eftersom vi behöver lite extra pengar.
så det är ju lite jobb med det . först ska man fota alla saker sen lägga in fotona på datan. skriva lite om varje sak i annonsen och all. sen när dom är sålda ska man pakitera och väga och skicka dom och sen lägga omdömme.
så det är klart det blir ju ingen hög timpenning på detta.
fast det är ändå lite skoj dom gångerna det går bra !
och lite extra pengar är ju inte helt fel oavsett. plus att man blir av med sånt man inte behöver !


igår när vi va på vårdcentralen så skulle vi även passa på att handla lite på willys efteråt. eftersom vi inte hade ett dugg hemma.
så vi tog lite köttbullar och korv och sånt där lite billigare och sen gick vi till loppisen som ligger bakom.
där hittade petri en träningsmaskin. ett gå band. och vi köpte det.
så nu har vi en träningsmaskin till.
skönt att variera sig lite. bara så synd att vi inte har ett eget rum till alla maskinerna.
i vilket fall så trände jag 20 minuter idag medans jag såg på hem till gården.
och jag kan lova att det va jobbigare än jag trott.
så nu vet jag att jag kommer att köra med den 20 minuter per dag och den andra maskinen på kvällen om jag orkar och om leo tillåter det !
jag vill ju så gärna gå ner till mitt mål. men nu står det stilla igen !
fy... trist !


på måndag ska jag ringa doktorn om tid för att kolla mina höfter och ben.
för det blir bara värre och värre.
så jag tror jag ska kräva en ordentlig undersökning annars kan jag inte ligga ner snart. inte heller gå långa promenader eller träna.
och det vill jag inte bli utan !


nej nu är det dags att laga mat !
puss och kram på er !"


Inga kommentarer: