tisdag 15 september 2009

fortfarande feber

jaa, min lilla gosse har fortfarande feber. så det är ganska lugna dagar här hemma.
idag tog jag ut honom i alla fall på en promenad, det är ju inte kallt ute och han sov så gott i vagnen.
jag tror att frisk luft är nyttigt oavsett om du har feber eller inte !
kanske har jag fel. men det är nog så att man trots allt måste komma ut för att rensa lungorna och allt på bacterier och få in lite nytt frächt syre.
han har fått i sig lite kräm och lite ypughurt och tre skedar
kalopps. men annars är det mest bröstmjölk just nu !
tur att man ammar... annars skulle nog lillkillen vägra allt tror jag !
jag hoppas dock att febern beror på tänderna eller tredagars febern.
men som sagt i morgon är det tredje dagen så det måste ju vända nu tycker jag !
annars ringer jag nog 1177 och kollar av med dom !

jag fick avboka besöket till kirurgen id
ag.
lite trist. men när ens barn är sjuka så har man inget val.
dom ringde upp ganska snabbt och gav mig en ny tid den 24 september.
så det va ju ganska snart trots allt.

och innan dess kanske jag har hunnit nå mitt mål...
eller inte. vem vet ! men jag hoppas att jag hinner nå mitt mål innan den 19 . för då är det ju min två års dag.. de vore skoj.

nu har jag spenderat den senaste timman med att lägga ut annonser på tradera.
måste få in extra pengar känner jag !
så det är bara att rensa vidare i lådor och garderober så man kan
sk ekan få in ett par extra slantar då och då !

idag har det ju inte hänt så mycket här hemma.
blir mest att sitta med Leo.
en långpromenad och lite plock. lite tvätt
och sånt.
sen har jag även skickat tradera paket.
men i övrigt har det varit lugnt.

nu börjar det bli dags att sova...
Leo sover väldigt oroligt nu när han är sjuk så jag vet ju inte hur många timmar jag får i natt så det är nog lika bra att gå och lägga sig tidigt !


i morgon är det frilufs dag i skolan. dom ska stöta kula och hoppa längd och springa 60 meter... det är inget som mina tjejer tycker är hemskt roligt.
men dom måste ju !
och på fredag är det skoljoggen och de gillar dom
än mindre...
stackarna... hihi ! jag vet hur lite man gillade dom där dagana när jag va yngre !
men barn behöver röra på sig ...

mer än de gör... men mina rör sig väldigt mycket ändå !
cyklar till och från skolan och till kompisar och hoppar studsmatta och springer omkring.
då dom har nog rätt bra kondis...


nej... nu ska jag inte skriva mer...

jo en sak till.
mamma hade ett par biega byxor bland sina tradera grejor i stl 42 så jag testade dom och dom sitter faktiskt ganska bra förutom att dom är lite långa...
så vad tycker ni.... kan jag ha dom eller ser jag jätte tjock ut i dom ?


kram på er och natti natti !

Inga kommentarer: