måndag 7 september 2009

idag frågade jag. meningen med livet?

ja ibland kan man fundera extra mycket på de!
jag vet inte om någon någonsin kommer helt på svaret på den frågan. men man kan behöva fundera ibland.
när jag tittar på mina barn så vet jag ju de.
men samtidigt så undrar jag varför livet ska vara så grymt?
eller varför man ska dö när man precis börjat leva.
fan de e ju så kort tid vi är här.. sen blir vi bara ett foto och ett minne ett litet tag. sen glöms vi bort... fy... det är hemskt.. men det är så det är och så det alltid varit...
men jag gillar det inte !
blir så illamående av tanken !


men det ska jag inte fundera mer på idag...
det gör mig bara ledsen...
så över till annat !

idag började jag morgonen med att inte vara på toppen humör...
och jag skulle vara fastande för att åka till söderköping och ta prover.
men så velade jag och visste inte om jag ville åka eller ej.
jag kände mig så osocial.
men jag åkte efter att jag tagit en ordentlig sväng med svea.
så jag åkte till syrran och sen till vårdcentarlen och sen va vi på två affärer och kollade.
och vi va på willys så jag passade på att köpa lite frukt.
jag bestämde mig idag för att jag ska fasta. eller jag ska äta frukt och grönt och modifast...
jag vill att kilona ska ticka ner nu !
och jag vill under 80 innan kirurg återbesöket och innan min två års dag !

så idag har jag bara ätit frukt och modifast och lite köttfärssås...
så jag har varit duktig..
det blir samma i morgon !
eventuellt gröt på morgonen för det är ju nyttigt !
men jag ska vara hård nu... inget onyttigt alls... sen kan man unna sig något i helgen i stället...
jag tränade på maskinen ikväll. på båda maksinerna. tio minuter på varje hann jag innan leo vaknade...
men det räckte...
så nu ska jag hoppa in i duschen...

i morgon blir det förmodligen söderköping igen.
jag ska hjälpa mamma med medeltidsklänningarna....

jag skriver mer i morogn !


go natt mina vänner !!!

Inga kommentarer: