söndag 6 september 2009

ved ved och en massa ved !

jaa ni. det har varit en ganska jobbig dag. men rolig.
alltid så skoj när vi gör något tillsammans hela familjen.
blir lixom en sån där myskänsla!
så jag körde upp allihopa på morgonen och talade om att det skulle bli att plocka ved. och med besked så va alla ute inom en timma och plockade ved och staplade och fixade. super duktiga allihopa.
så nu är nästan allt inne. det ligger lite små bitar kvar som jag ska ta hjälp av små tjejerna att fixa till.
tänkte köpa soppsäckar så vi kan fylla som med smått och åka och tömma.
och sortera ut dom bitar som är tillräckligt stora för att använda.
kanske blir det att elda i tunnan en dag till denna vecka !
så snart är det väl ordning och reda i trädgården också !
man får vara glad för det lilla. !

i övrigt så har man ju inte hunnit så mycket..
det blev lite plock inomhus. och lite tvätt vikt och tvättat !
duschat alla barnen och fixat med disker och allt sånt.
sen blev det en svea promenad och leo sov gott i vagnen.
skönt att komma ut på promenad. bara synd att mina höfter värker så in i bomben.
jag börjar misstänka att jag får i mig för lite protein eftersom jag äter ganska lite mat. men tränar. jag måste nog försöka hitta en bra ballans annars tvinar alla muskler.
jag skulle behöva fråga någon som vet något om sånt.
jag är ju inte sååå insatt som jag borde vara...
kanske måste jag sätta mig och läsa om det på nätet !
annars får jag hitta någon att fråga.
det känns som om jag måste få bort denna värken för att kunna träna så bra som möjligt !
igår kväll blev det först en halv timmas promenad sen 10 minuter på orbitrek och sen 20 minuter på steppen. så jag körde ett bra pass.
men inte hade vikten rört sig någe nämnvärt i dag för det !
men men... nya tag tills i morgon. borde kanske träna trots värken ikväll.
vi får se!
nu ska jag lägga tjejerna.. säga god natt !
lilleman sover gott nu...
jag själv måste slå in tradera paket och skicka en massa vinnarmail. så jag vet ju vad jag gör i alla fall..
i morgon bär det av till söderköping där jag ska till vårdcentralen och ta prover inför två år besöket hos kirurgen!!
vore det inte bara så underbart om jag kunde gå ner 3 kilo på två veckor.. eller knappt två veckor. jag skulle bli så glad...
men det kommer ju inte att gå!
ska nog göra ett försök med modifast kommande tio dagar och se om det ger något


natti natti allisammans !

kram !

Inga kommentarer: