fredag 4 september 2009

nytt träningsredskap

ja som ni ser på överskriften så har jag fått ett nytt träningsredskap...
det tar ingen plats heller så det är ju kanon.
jag körde 25 minuter ikväll och det kändes i benen . mest i vader och ytterlår.
kanon bra eftersom det är lår och stjärt som just nu irreterar mig mest !

vi har varit i stan idag eftersom petri hittade ett bord på blocket som han skulle ha i källaren.
så vi skulle åka och hämta det och så skulle vi till myrorna och kolla efter bebis grindar till trappan och så skulle vi förbi jula .
så det va ett par ärenden som skulle bli gjorda.
så på myrorna hittade vi två grindar en i metall och en i trä. vi fick betala hela 45 kronor för dom !
hi hi. ett klipp med andra ord.
och så hittade vi en sittkärra eller sulki till Leo, den är ju framåtvänd så det känns lite si och så men när man bara åker in till stan eller bara ska åka och handla kan den ju vara bra.
och leo gillade den. det är en acta gracco. så det är säkert en bra vagn.
han prov satte i den medans vi gick i affärerna och han prov sov i den så den är godkänd tyckte han .
sen åkte vi till jula.
och där har jag ju gått och sneglat på en stepp/trapp maskin ganska länge. och det visste petri och nu va det nedsatt pris på den så den kostade bara 200. så han köpte den till mig eftersom jag va lite deppig idag och behövde muntras upp.
blev väl inte jätte mycket gladare för det. men det är alltid skoj att få någe nytt och allra helst något som hjälper mig att nå mitt mål.

nu ikväll har vi ätit taco och mysat med familjen !
efter tacosen gjorde petri friterad banan med vaniljglass och bjöd familjen på !
det va helt ok. lite sliskligt enligt mig men en liten bit gick ner...
och det är mysigt att petri gjorde efterätten !
sen har kvällen bara rullat på. jag tränade 25 minuter på nya maskinen efter att jag lagt lilleman och sen tog jag en dusch!
så nu sitter jag här och varvar ner...
alldeles slut eftersom leo va vaken natten som va i två timmar !
blir lite svårt att somna om och bli utvilad när det blir så !


nu ska jag natta min älskade dotter ochsen ska jag nog krypa ner och passa på och sova ett par timmar ifall leo vill vara vaken i natt igen !
skriver säkert ensväng i morgon igen då jag hoppas att vågen visar fyra hg mindre än idag !

puss och kram och natti natti !

Inga kommentarer: