söndag 30 augusti 2009

funderingar...

god kväll....
här sitter jag och funderar lite innan det är sov dags.
trött är jag , men lite bloggande orkar man ju alltid med.
jag sitter här och funderar över hur jag ska få felicia
att inte gå upp mer i vikt.
eller hon har ju vuxit på alla sätt i sommar.
så nu är det utrensning på allt.
hon har inga jeans hon kan ha längre...
jag blir så ledsen när jag tänker på de för jag vill inte att hon ska bli fet som jag va!
jag blir jätte orolig när jag tänker på det. för jag vet hur dåligt jag har mått i alla år.
ska hon behöva gå igenom samma sak.
eller kan man på något sätt hj'lpa henne...
jag vet inte...
kanske måst ejag ringa och boka tid hos en dietis som kan hjälpa mig. och så får jag väl försöka motionera henne mer.
men samtidigt så tycker jag att hon får himla mycket motion.
med tanke då på att hon cyklar till och från skolan. hon hoppar studsmatta och springer omkring här hemma. spelar badminton och leker med andra barn olika lekar. och på sommaren badar hon och i skolan har de gympa två dagar i veckan och bad en gång i veckan !
så nog får hon motion. men jag vet inte varför hon går upp i vikt.
gör jag något fel. jag använder ju lite fett i maten eftersom jag inte klarar av massor.
och jag använder aldrig grädde.
hon får inte äta hur mycket som helst och hon är duktig på att äta grönskaer.
jag vet inte.
kan det vara så att hon har fel på sköldkörteln.?
kan hon ha fått lite som diabetes?
eller kan det vara något annat fel ?
jag blir galen på detta.
jag fick henne ju att gå ner i vikt och bli jätte fin i kroppen under en period. men nu sen hon kom hem från hasse när hon va där i två veckor så verkar det som hon bara ökar och ökar...
vad ska jag göra?


jag ska kolla upp detta.
och hoppas att det finns en lösning.


nog skrivet om det ! nu börjar det bli dags att gå och lägga sig !
i morgon blir det att gå upp vid sex igen. det är skoldags för tjejerna och jag ska ta mig en promand med dom så jag får min dagliga motion.
nu har jag varit duktig och gått mycket senaste tiden.
och det är ju så skönt.
får hoppas att mina kilon kan rasa också !
den 6 september börjar friskis gympan här i gusum.
jag skulle vilja gå men jag har ingen att gå med. och jag vill inte gå själv.
känns jätte jobbigt !
syrran kanske följer med men hon visste inte !
vi får se...
men nu är det dags att sova.
mina funderingar får vänta..
måste få lite sömn också !


kram på er !
natti natti !


Inga kommentarer: