fredag 23 juli 2010

orka!

ja, egentligen orkar jag inte blogga kände jag !
men samtidigt så är det inte roligt om det går för många dagar mellan inläggen !
så nu bloggar jag !
sista jag skrev va i onsdags tror jag. för i tisdags va vi på tillväxtultrat.
här kommer en bild på ultraljudet !
bara huvudet ryms ju på bilden nu för att bebisen är stor om man jämför med det vanliga rutin ultrat som dom gör i vecka 18 ca.
men som sagt så sa hon att bebisen såg ut att ha mycket hår så vi får väl se när den kommer ut . jag gick idag in i vecka 34 så om jag föder i vecka 40 är det bara sex veckor kvar. men jag hoppas det kommer igång tidigare typ i vecka 38 eller så skulle vara bra !
jag längtar samtidigt som de känns läskigt att vi kommer få en liten igen !
jag känner att jag inte hunnit klart med allt jag borde ha hunnit.
men jagfår väl skriva en lång lista på saker som ska göras och försöka pricka av så många som möjligt.
det är ju bland annat fixa alla kläder klara till bebisen. fixa en byrå eller ett skåp att förvara dom i.
möblera om sovrummet så att det blir smidigt och bra sen när bebisen också ska sova där !
sen är det veden som måste komma in .
petri måste koppla in nya pannan. vi måste tömma michelles rum och fixa till en myshörna och en gym del. plus gästhörna.
städa bilen och besikta den och fixa alla små fel som är på den !
så visst finns det en hel del att göra.
sen är det ju allt man ska hinna av vardagssysslorna också.
klippa gräs och städa och samtidigt umgås med sin familj !
men i slutändan brukar man ju hinna det mesta!


om exakt en månad börjar skolorna igen !
barnen ska ju få en ny lärare så det känns nog lite spännande för dom !
eller nervöst !
jag hoppas att det blir bättre än det va, värre kan det nog inte bli tror jag !

nej nu ska jag inte göra detta inlägget längre !
säger god natt ! och skriver mer i morgon!

kram !




Inga kommentarer: