onsdag 21 juli 2010

ultraljud och läkarbesök !

ja igår va vi på tillväxtultraljudet på sjukhuset i norrköping.
det gick ganska bra. och det va mysigt att få se lilla bebisen.
ultraljudsdoktorn påstod att den hade mycket hår...
hi hi och det har varken Leo eller felicia haft när dom föddes.
men hon sa att man kunde se det på ultraljudet !
bebisen va ganska sammarbetsvillig men inte helt.
han/hon ville inte att doktorn skulle mäta blodflödet i navelsträngen.
den smet iväg hela tiden. men hon lyckades mäta det och det va normalt.
bebisen låg 17 % under "normal" snittet.
och vi ska dit och kolla om 14 dagar igen.
den 4/8. ska bli spännande att se om den vuxit till sig lite.
jag hoppas det !

sen på eftermiddagen va vi hos doktorn och pratade igenom förlossning och olika önskemål och allt.
så vi pratade om det skullebli kejsarsnitt eller vaginalförlossning och jag frågade bara rakt ut vad hon rekommenderade eftersom alla andra barnmorskor velar och håller på.
och agneta är ju överläkare och chef på förlossningen så hon har väl lite mer koll hoppas jag.
och hon svarade mig att jag borde testa att föda vaginalt men under noggrann övervakning.
hon sa att riskerna att föda vaginalt efter två snitt inte är större än efter ett snitt.
och att i mitt fall är det inte helt riskfritt att föda med snitt heller eftersom jag är ärrad i magen sen fyra tidigare operationer.
så nu har vi 14 dagar på oss att diskutera hur vi vill göra.
jag är inne i vecka 33 nu så nästa gång vi ska på ultraljud ska vi ge svar på hur vi vill göra och då kommer jag att vara inne i vecka 35 så då är det ju inte särskilt långt kvar. i vecka 38 blir ju planerat snitt och förhoppningsvis föder jag innan vecka 40.





Inga kommentarer: