måndag 19 juli 2010

måndag idag då..... och dags att lämna tjejerna hos deras andra föräldrar vilket kan vara jobbigt... och det va de ju även denna gången !
ellen va orolig och ledsen över att bli tvingad åka buss ensam hem sen om två veckor så det fick jag se till att hon inte kommer bli. så vi kommer nog hämta också i fortsättningen !
felicia va bara lite små nere. man märker på dom att det är två veckor dom ska vara borta i stället för två dagar !
stor skillnad och stor förändring i vardagen även om det säkert känns roligt samtidigt !
det va även dags för mitt besök till barnmorskan så tjejerna fickfölja med dit innan och hjälpa mig ta hand om Leo. och det gick jätte bra !
plus att tjejerna fick lyssna på hjärtat på bebisen också vilket va mysigt att få dela med dom !
allt va bra i alla fall.....
mina värden va som de brukar kan man säga!
blodtryck 110/70
blodsocker 4,7
hjärtslag 140
vikt 97 kg
sf måttet va lite mindre än det ska vara men inget oroväckande. det va 30 och ska ligga ca mellan 29 och 34 !
i morgon ska vi ju på tillväxtultra så då kollar dom ju om bebisen växer som den ska och om den inte gör det så får vi komma tillbaka om 14 dagar för att kolla igen och om den vuxit till sig då får den stanna i magen tills de e dags och om inte får den komma ut och ligga i kuvös... så det känns ju lite jobbigt att ha den pressen ..
men det ska nog gå bra hoppas jag !
Leo låg ju 10% under "normal" bebisen när jag va i vecka 32 med honom men sen i vecka 34 så hade han kommit ifatt i tillväxten och när han föddesvägde han ju 3015. så han va inte JÄTTE liten. eller jo när jag tittade på han tycker jag han va jätte liten !!! men inte onormalt liten !

nu börjar jag nog förstå att vi kommer ha en liten till här i huset snart !
fast det känns overkligt och jag har en massa förvirrande tankar i huvudet !
men jag längtar trots allt samtidigt !

nej.... klockan är mycket och det blir tidig uppgång i morgon !
så det börjar bli dags att fixa till sig lite !
men jag skriver i morgon igen och säger hur det gick på ultraljudet ! och lägger ut lite bilder! förhoppningsvis !


puss och kram på er!
god natt !

Inga kommentarer: