fredag 3 september 2010

lång väntan !

ja nu vill jag gärna att bebisen ska komma ut.
tycker vi väntat tillräckligt nu!
men det verkar som om jag får gå ett tag till.
förvärkar och sammandragningar har jag ju mer eller mindre hela tiden. och dom gör ont är någorlunda regelbundna men sen slutar dom bara efter en stund. oftast när jag går och lägger mig för natten så när jag somnar så somnar dom !
jag önskar vattnet kunde gå så man visste säkert att NU. nu kan vi ha bebis inom ett par timmar !
men segt är det. den som väntar på någe gott väntar aldrig för länge.... jo jag tackar ja.... det är ju när man väntar på någe gott som det tar extra lång tid innan någe händer !
fem dagar kvar till beräknad förlossnings datum. men Leo kom ju fyra dagar innan så jag tycker denna lilla krabat också kunde få göra det.idag har jag förvisso mensverk liknande värk i ryggen och ner. men förmodligen så slutar det snart och allt blir som vanligt.

tröstlöst känns det..... men inom två veckor är den ju här i alla fall,vårt lilla barn. Leo ska bli store bror. han som är våran lilla bebis... ha ha känns overkligt !


Petri är fortfarande genomförkyld och igår låg han febrig hela dagen.barnen håller sig friska så när som på lite snuva så det är ju skönt. jag är också frisk än så länge och hoppas fortsätta vara det. inget kul att bli sjuk nu!
dagen igår bara gick förbi, vi gjorde inte många knop alls.
jag vet inte om jag fick något gjort. jo jag tvättade en massa tvätt och vek och plockade lite.
men mycket mer blev det inte gjort.
tjejerna började sälja jultidningar igår och dom sålde till ett par stycken redan på kvällen. dom är duktiga dom.
så jag hoppas att dom kan få någon premie som dom vill ha i år.

om någon läsare här vill köpa så säg bara till.... så skickar jag tjejerna till er om ni bor i närheten alltså !

idag vet jag inte riktigt ännu vad som ska ske.
det är lördag den 4/9 och det skulle vara en bra dag att föda barn på. ha ha ! ska väl försöka ta en promenad sen.


hoppas att ni alla får en toppen helg.

kram på er !

Inga kommentarer: