lördag 4 september 2010

söndag!

helgen bara passerar i världens fart och snart börjar en ny skolvecka för tjejerna och en ny arbetsvecka för Petri så då blir Leo och jag ensamma om dagarna igen !
vilket kan vara skönt ibland. men också lite långrandigt ibland.
men rutinerna funkar ju bättre i veckorna.
man lever lixom lite efter allas tider då. matlagning och allt styrs av när skola och jobb slutar ! nu försöker jag skriva matschema över veckorna så att vi ska kunna lägga upp en månads meny och handla efter det.
dom säger ju att det blir så mycket billigare om man kan planera på det sättet.
och det blir det säkert man slipper ju små handla och då blir det ju billigare om det mesta kan inhandlas på willys i stället för den lokala affären.

idag ska jag förmodligen göra något med falukorv. enligt vad jag skrivit på min lista men vad vet jag inte riktigt än, det går ju göra en massa olika saker av falukorv.

petri håller fortfarande på med pannan i källaren, den gamla är ute och den nya är inne, nu ska han "bara" koppla alla vattenledningar och rökgången och allt så kan vi få varmvatten sen. men det tar ju tid. han måste ju planera och vissa saker måste han svarva till själv. så vi kan nog räkna med att det tar en vecka till.
hade han inte blivit sjuk så hade han nog hunnit längre men man rår ju inte över sin hälsa. så vi får se om jag tar barnen och åker till sörping idag så dom får duscha hos mamma och samtidigt passa på att sälja jultidningar där.
kanske kan dom få ett par hundra till.
jag tänkte i så fall att jag och Leo också kunde passa på att bada i mammas badkar. så super skönt.
i övrigt idag ska jag se om petri kan be tony om hjälp och få bort vår garderob från sovrummet. för nu vill jag fixa bebis klart där inne.
oavsett hur som hur så kommer ju bebisen vara här inom tio dagar så jag vill ha någorlunda ordning där inne.
och får jag bort garderoben och flyttar sängarna lite så blir planeringen mycket bättre och jag slipper åla mig över Leos säng varje gång jag ska upp och ner på nätterna vilket blir jobbigt sen när jag ska amma också.


molverken i ryggen håller i sig och jag hoppas att det blir värre under dagen. jag skulle verkligen vilja få igång detta nu !
en anledning är att mamma åker till chris och ska vara barnvakt till honom från måndag eftermiddag till torsdag morgon.
så då får jag knipa ett par dagar nu så det slipper köra ihop sig för henne.
en annan anledning är att jag verkligen vill få tillbaka min kropp och min ork och mitt tålamod.
jag vill kunna röra mig utan att ha ont eller känna mig som en elefant.


ja ja... den lilla rackaren kommer väl när han/hon vill !
men hoppas kan man ju !


ha en toppen söndag allihopa !

kram kram !

Inga kommentarer: