onsdag 28 maj 2014

äntligen bättre!

idag är är det torsdag,och jag har nu varit sjuk sen i lördags.
idag är första dagen som jag faktiskt mår bättre.
en helt underbar känsla.
inget skoj alls att vara sjuk.

igår vilade jag nästan hela dagen. och det kanske gjorde nytta.

idag är det röd dag så jag är ledig idag. men  imorgon tänkte jag försöka jobba lite.
det är min sista dag på hemsjukvården och sen ska jag va inne på vårdcentralen hela sommaren.
vad jag gör i höst vet jag ju inte än. mer än att jag ska göra högskoleprovet.
spännande.....
nu idag vägde jag mig. och jag har gått ner lite grand.
skönt...... jag har som delmål att gå ner nästan 3 kilo till.
och det ska jag fixa innan den nionde juni tänkte jag.
det kommer bli tufft, men man måste ju satsa för att vinna.
sen när jag varit på min återkontroll efter bukplastiken den nionde är det dags att
börja träna hårt igen......
då finns det inga undanflykter. då finns det bara fokus på bra mat och mycket motion.
och en hel del jobb...... men den sista augusti ska jag vara nära mitt mål. för den 19 september ska jag ha gått i mål.
då är det sju år sen jag genomgick min gastric bypass och det ska jag fira med att ha nått min mål.
det är ca tio till 12 kilo till mitt mål. så det blir ca tre kilo i månaden.
borde gå. men jag vet ju också att jag har svårt att gå ner nu mera.


backträning och jogging crosstrainer och en massa burpees och wod ska det bli.
minst två pass om dagen. kanske en prommenad på lunchen på jobbet om det är lugnt på jobbet.
svårt att gå ifrån bara. men ibland kanske man kan det.

nej.... nu ska jag sätta fart med dagen.

ha de toppen.....

//Elin //

Inga kommentarer: