måndag 25 augusti 2014

varför ska det vara sååå svårt.

att gå ner i vikt och sköta en diet måste vara en av de svåraste sakerna man kan göra.
så trist.
det är inte det att det är trist att försöka klara sig utan socker. men så fort jag sätter ett förbud mot mig själv så verkar det som om jag vill provocera mig själv och bryta de. suck.

LCHF hela förra veckan fram till torsdagen då jag va på stan och då sabbade LCHF med lite kina grytor och en kaffelatte.
sen gick allt och skogen hela helgen.
men nu idag är det nya tag.
frukost idag. två ägg och 1/2 äpple. vet att jag ska undvika frukt men det fanns inget annat på macken när jag skulle handla frukost.
lunch : sallad med räkor och ägg.
till middag ikväll tänkte jag försöka peta i mig kött eller kyckling. ska handla på vägen hem från jobbet så får vi se vad det blir för smaskigt.

nu ska jag klara denna vecka till att börja med. på onsdag ska jag dessutom tillbaka till dietisten.
och det vore ju kul om det va ett eller två kilo ner från sist. helst skulle jag vilja ha ett bättre resultat men det kommer jag inte att ha !
så det blir två kilo på sin höjd. på hennes våg ser man ju också om det är fett eller muskler eller vätska som minskat.
jag ska satsa på ett ordentligt resultat tills vi ses gången efter det sen. för till nyår ska jag ha gått ner tio kilo så det är bara lägga på en rem.

på jobbet går allt bra. jag har fått förlängt vick till och med den 30/12-14 till att börja med, så nu vet jag va jag gör ända till nyår och förhoppningsvis blir det förlängt efter det sen.
jag är så tacksam för att jag har en arbetsledare som faktiskt gillar mig och ser att jag kan mitt jobb.
idag har jag faktiskt haft riktigt bra patienter också. roliga omläggningar.
och i eftermiddag kommer det en till så får vi se vad det innebär.

i morgon är det en annan dag då är det zumba på kvällen efter jobbet. så det ska bli skönt.
idag tänkte jag ta en promenad ifall vädret funkar att gå ut i.


//Elin //

Inga kommentarer: