torsdag 21 augusti 2014

lite misslyckande

igår va en sån där dag då det tydligen inte gick att vara utan kolhydrater.
jag va på sjukhuset för att göra ultraljud på mitt ben.
och det gick ju bra. till frukost blev det grillad kyckling med paprika och jag kände mig mätt.
sen till läkarbesöket och sen efter det blev det lite shopping.
och då är det svårt att få till det med maten.
så det blev lite nötter i mellan. men sen blev det kina buffe.
fast jag tog bara grytorna med kyckling och kokossåser och grönsaker men det innehåller ju säkert en hel del mer kolhydrater än vad det hade gjort om jag lagat maten själv.
efter maten blev det en kaffelatte. för då glömde jag bort mig... suck. kom på mig själv när jag hade druckit halva.
så idag visade vågen ett halv kilo upp. dumma mig.
men men nya tag idag. och idag är det fredag så idag unnar jag mig lite bär till frukost. det blir blåbär och jordgubbar med keso.
till middag blir det en kyckling sallat. och ikväll vet jag inte riktigt än vad jag ska hitta på men kan tänka mig revbenspjäll med sallad, eller en lchf flygande jakob. eller något sånt smaskens.
inget sött får det bli i alla fall.

jag passade på att hälsa på min gamla dietist som haft hand om mig de här sex åren efter operation. hon hade ont om tid, men vi hälsade lite snabbt och jag fick en bamse kram.
komplimangen blev, du ser extremt vältränad ut.
det gjorde mig glad och igår hade jag en sån där bra dag då jag faktiskt kände mig snygg för en gångs skull.

passade även på att köpa gummistövlar till barnen. de gjorde dom glada. och så blev det en sväng förbi myrorna där jag gjorde lite fynd med olika träningshjälpmedel. toppen när man kan fynda billigt. det blev ett gummisnöre att styrke träna armar och rygg och axlar med.
sen blev det ett flaskbälte till mina jogging turer så har jag alltid vatten med mig och slipper vänta tills jag kommer till bilen. och ett par träningsbyxor.... så lite små fynd.

idag blir det jobb till fem och sen hem och byta av petri med barnen.
han och en kompis ska ut och fiska så vi ses väl bara i dörren.
men det är helt ok! ska bli ganska skönt att få ta det lugnt sen på kvällen.
äta lite och se lite på tv.

i helgen blir det nog också ganska lugnt. kanske blir att hälsa på mamma med barnen och sen fika lite. lite städning och fix. så helgen kommer väl gå lika snabbt som den alltid gör.

nu kör vi... nya tag med nyttigt liv.

ha de gott !

//Elin//

Inga kommentarer: