tisdag 19 augusti 2014

suget....

första dagen igår helt utan kolisar. åt bara 17 g kolhydrater igår. tror jag låg lite i underkant på kcal eftersom jag bara kom upp i ca 700 kcal. men jag försökte äta . hungern fanns inte riktigt.
på kvällen gick jag en timmas promenad. det va skönt.

idag har jag än så länge bara druckit kaffe med kokosfett. har lite malande huvudverk och är trött och på dåligt humör. men det ingår väl i avgiftningen från socker.
jag vet ju att det kommer att vara värt det i slutändan. men det blir nog jobbigt de här första dagarna.
men bara hålla i och kämpa.
jag vägde mig igår morse. och idag på morgonen.
och redan nu har jag gått ner 2 kg. så man märker hur mycket vätska kolhydrater faktiskt binder i kroppen.
jag hoppas på ett viktras nu. typ 5 kg första veckan skulle inte va helt fel. då får man ju en boost så man orkar kämpa vidare.
jag har läst så många framgångshistorier nu så jag är så taggad.
jag vill verkligen gå i mål. och dit ska jag nå.

idag blir det förmodligen ett zumba pass på kvällen. det va ett tag sen. men tror det behövs för både kropp och knopp.
i morgon blir det dubbelpass med gympa och cirkelträning. det ska bli kul och se om man har några muskler kvar sen man tränade cirkelträning sist.
på torsdag ska jag vara ledig från jobbet för då är det läkarbesök.


idag vaknade jag och kände mig bara sur.
ville helst låsa in mig i ett rum dra på en stereo och bara vara ifred.
att vilja vara ifred är en känsla som man måste slå bort när man ska gå till jobbet. för här kan man inte vara i fred. utan här måste man vara glad och positiv och le...... så ensamheten finns inte här.
om jag fortsätter känns så ikväll så får jag väl ta en promenad i stället för zumba.

frukost dags snart. och idag blir det ostplättar med gurka.
lunchen blir kött med kålsallad och morötter och fefferoni. och lite gurka.
jag tror jag lyckats sätta ihop matlådor på ingenting idag.

ne..... dags att jobba. dags att le och va glad och få dagen att gå !


//Elin//

Inga kommentarer: